• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust helt i guld, vad heter modellen?

Jag är på jakt efter en klocka som är helt i guld, till utseendet. Bandet är egentligen av mindre betydelse då jag planerar att ha ett läderband. Två klockor jag har helt fastnat för är Rolex Datejust och Omega PiePan. Det förra finns oftast helt i stål eller med gulddetaljer, likaså gäller den senare. Men bägge finns helt i guld till utseendet och sträcker sig då egentligen rejält över min budget på 20 000 kr.

Rolex Datejust helt i guld har jag sett sällan och jag undrar därför vad modellen heter: http://www.erelyx.com/blog/wp-content/uploads/2011/02/12803113450.jpg

Den som förövrigt har en klocka med de preferenser jag söker, som nämnt ovan, kan ju slänga in ett PM. Vid verkligen "rätt klocka" kan det bli svårt att hålla sig inom sin budget.

EDIT: Jag tänker mig att jag kunna "pruta" mot att jag inte behöver få med en eventuell guldlänk. Så det är helt bara boet jag är intresserad av, i utbyte mot ett lägre pris, d.v.s.
 

max

Dancing Queen
Du söker nog referens 1601/8 benämns oftast som 1601, dvs samma ref som stål och stål/guld tyvärr.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Du får en ok Rolex Day Date för runt 30K efter mycket letande. Utan att veta skulle jag tippa på ca 25K för en Datejust.

Med ett ok armband får du lägga till 25-30K när det gäller DD.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Satsa på en Day Date som sagt. Skulle kännas naket med guld men utan dag på tavlan. Riktpris blir då iofs 30 lax.
 

JayJay

Rolex
Priserna på day date & datejust i guld är tyvärr ganska likvärdiga. Från ca 30k och uppåt för fina exemplar. Det är i a f vad jag kommit fram till efter lite sökande på bland annat chrono24.
Bara att spara lite till och under tiden fundera ordentligt över vad du verkligen vill ha.
 

Guinness

Cartier
Från Indien, en hel del franken klockor och udda lösningar/renoveringar som sällan håller i längden.
Inte värt risken helt enkelt :)
Är Lite nybörjare på ebay så vill gärna fråga om detta, du menar att trots att säljaren har så bra omdömme är det alltså inte rekommenderat att köpa av dennes pga geografisk placering?
 
Topp