• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust II 116334 - bu eller bä?

canaksel

Breitling
Hej,

Har en Datejust II i stål m blå tavla. Denna var ju inte länge i produktion och har nu ersatts med Datejust 41, så jag undrar lite om detta nu har gjort att jag borde behålla klockan (tänkte försöka sälja den annars) då det kan ha ökat värdet på den och det kan bli ett samlarobjekt i framtiden pga den korta tiden den producerades?
 

marlun

Rolex
Tjena!

Den allmänna uppfattningen är att Dj41 är ett lyft från dj2. Detta beror främst på fina proportioner på den nya modellen och nytt urverk. Jag tror inte att priserna kommer öka markant då det känns mer motiverat att köpa dj41 om man har möjlighet att lägga lite mer pengar
 

canaksel

Breitling

Bilagor

  • Rolex Datejust II ref116300.jpg
    Rolex Datejust II ref116300.jpg
    29 KB · Visningar: 96

Nygren

Audemars
2-Faktor
Man vet ju aldrig vilka som ta fart och blir eftertraktade. Det som talar för är väl att det inte blivit så många tillverkade. Men å andra sidan har den inte varit särskilt populär och har konstiga proportioner, vilket talar emot. Dessutom är det väl främst sportmodellerna som brukar dra iväg. Tycker inte att det är värt att behålla för en möjlig värdeökning som kanske aldrig kommer.
 

canaksel

Breitling
Man vet ju aldrig vilka som ta fart och blir eftertraktade. Det som talar för är väl att det inte blivit så många tillverkade. Men å andra sidan har den inte varit särskilt populär och har konstiga proportioner, vilket talar emot. Dessutom är det väl främst sportmodellerna som brukar dra iväg. Tycker inte att det är värt att behålla för en möjlig värdeökning som kanske aldrig kommer.
Tack för din input Nygren, det är precis det jag kontenplerar över.
 
Topp