• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex datejust royal watches värt?

daveid

Cartier
2-Faktor
Oavsett om man gillar modellen eller inte så är det riktigt saftigt. Okej om den var helt nyservad och kom ut för x antal tusenlappar mindre, men för det priset och utan någon som helst specifikation på senaste service tycker jag du blir rånad.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
6siffriga dj.s med vitguld ringen går ju för ca 65 idag. Men det är ju helt irrelevant som nämns ovan.

Angående att handla ifrån en handlare är Väl att de oftast är Lite dyrare. De står med lokal, personal, har ett litet större ansvar för klockorna de lämnar ut. Därav lämnar det ju även garanti, erbjuder avbetalning mm.
Så att jämföra äpplen och päron känns ju fel i sammanhanget.
Vill man komma billigast möjligaste undan är nog handlare fel väg att gå, men vill man göra en trygg deal där Man vet vad man får är handlare att föredra. Dessutom Ks approved :)
 

chrs

Cartier
Det är endast du som kan avgöra om du tycker det är värt det eller inte. Den kommer ju fullset och med garanti vilket har ett värde i sig :)

Funderar även på om det spelar roll att nämna just säljaren i topicen? Är det priset eller säljaren du ifrågasätter?
Annars tycker jag det är lite knepigt, just my two cents :)
 

Olish1

Breitling
Tack va härliga ni är. Sorry min luddighet. Menar är det verkligen ett skäligtpris? det har jag fått svar på nu dock. Egentligen vill jag ha jubilee länk, ej slät ring och inget guld. Måste läsa in mig mer men det finns ju en herrans massa datejust specar. Dock precis sålt men Explorer så det rycker ju lite i tarmen så att säga. Är det någon som springer på en datejust med allt i ordning för runt 45K så hojta gärna. Tack igen.
 

joca

Patek
2-Faktor
Vad är din fråga ?
Frågan står ju. "Blir jag rånad?"

Tack va härliga ni är. Sorry min luddighet. Menar är det verkligen ett skäligtpris? det har jag fått svar på nu dock. Egentligen vill jag ha jubilee länk, ej slät ring och inget guld. Måste läsa in mig mer men det finns ju en herrans massa datejust specar. Dock precis sålt men Explorer så det rycker ju lite i tarmen så att säga. Är det någon som springer på en datejust med allt i ordning för runt 45K så hojta gärna. Tack igen.
Lägg ut en köpes-annons här på forumet så kanske du får napp!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack va härliga ni är. Sorry min luddighet. Menar är det verkligen ett skäligtpris? det har jag fått svar på nu dock. Egentligen vill jag ha jubilee länk, ej slät ring och inget guld. Måste läsa in mig mer men det finns ju en herrans massa datejust specar. Dock precis sålt men Explorer så det rycker ju lite i tarmen så att säga. Är det någon som springer på en datejust med allt i ordning för runt 45K så hojta gärna. Tack igen.
Bestäm dig för vilken konfiguration du vill ha (tavla, glasring, länk) och börja sen leta!
Bevaka KS säljes, men kolla även Chrono24.
Jag hittade till slut rätt på Chrono24 i höstas när jag letade DJ men det dyker även upp rätt på KS titt som tätt. Lägg även ut en Köpesannons här på KS så ska du se att du hittar vad du söker till slut.
Men som sagt var - bestäm dig först för vad du vill ha! Klockan du frågar efter har fel (för högt) pris, och om du inte ens vill ha den modellen så är det bara att glömma såklart.
Om du inte vill ha slät ring och gult guld så är mitt tips att kolla efter 16234 eller 116234!
Själv har jag en 116234 med silvertavla och Jubilee, en av de bästa DJ i mitt tycke.
Lycka till!
 

Olish1

Breitling
Bestäm dig för vilken konfiguration du vill ha (tavla, glasring, länk) och börja sen leta!
Bevaka KS säljes, men kolla även Chrono24.
Jag hittade till slut rätt på Chrono24 i höstas när jag letade DJ men det dyker även upp rätt på KS titt som tätt. Lägg även ut en Köpesannons här på KS så ska du se att du hittar vad du söker till slut.
Men som sagt var - bestäm dig först för vad du vill ha! Klockan du frågar efter har fel (för högt) pris, och om du inte ens vill ha den modellen så är det bara att glömma såklart.
Om du inte vill ha slät ring och gult guld så är mitt tips att kolla efter 16234 eller 116234!
Själv har jag en 116234 med silvertavla och Jubilee, en av de bästa DJ i mitt tycke.
Lycka till!
 

Olish1

Breitling
Tack, Ja det känns som ett rimligt händelseförlopp. Får fundera lite närmare. Skogsgrön urtavla.. Det är lite "tacky" va? .
 

Olish1

Breitling
Haha nej inga trollkonster! Såg en datejust med grön utörtavla på chrono24, trodde inte det fanns som val på datejust, polaren har en hulken sub och den gröna är faktiskt rikigt snygg imo. Jag är nog inte karl nog att bära upp det ändå. Hehe
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haha nej inga trollkonster! Såg en datejust med grön utörtavla på chrono24, trodde inte det fanns som val på datejust, polaren har en hulken sub och den gröna är faktiskt rikigt snygg imo. Jag är nog inte karl nog att bära upp det ändå. Hehe
Grön tavla på DD är iaf helt magiskt tycker jag, men då är ju klockan i guld...
Det är väl inget speciellt att bära upp en grön tavla, eller hur menar du?


*edit:
Vad hände med typsnittet?... Hmm.​
 
Topp