• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust till frun - storlek?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hade det varit min kvinna så hade det inte varit någon tvekan.
36 mm är snudd på gränsen till för smått och hon har väldigt smala armar och handleder.
Hon bär just nu 38 mm och det ser riktigt bra ut.
Lägg ut en omröstning vetja! :)
 

wotan

Rolex
tycker bägge ser bra ut. jag hade valt 36mm då den är mest lättsåld om hon någon gång i livet vill skaffa nytt.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
31! Som självutnämnd expert tycker jag damur ska vara lite mindre, speciellt om hon regelbundet klär upp sig i lite finare klänning. Med 36 ser det lätt ut som om hon bär sin mans klocka
Har hon lånat Chris klocka nu igen? ;)

hiss_eller_diss_maddes_look.jpg


Inte den bästa bilden men har för mig att hon bär en Daytona.
 

davvaer

Omega
Du måste ge henne 2 klockor :p

34mm day till uppklätt och sen en sub 40mm till lite ledigare utställt med carolina gynning häng på klockan

Det är min kombo iaf till min framtida tjej :hungry:
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Bilder ljuger. Vad har hon för omkrets på handleden? Själv har jag en Dj 36 och min futtiga arm mäter endast 14 cm. Har hon större än så blir 36 perfekt, har hon som jag, ja.. då skulle kanske 31 mm passa bäst egentligen :)
Edit: Räfflad bezel i vitguld är det enda rätta till sin kvinna! ;) Jubileelänk därtill också :)
 
  • Like
Reactions: Man

Qwerty

Cartier
WOW - tack för all input!!!
@Triumf bra tips, ska mäta hennes handled ikväll.
Ja, vitgulds bezel samt jubilee är tanken.
Har dock inte bestämt färg på tavla eller om den ska innehålla "strössel".
Står mellan vit, silver eller rosa.
 

tomrum

Breitling
Min tjej bär 26mm, och hon trivs riktigt bra med den. Jag tyckte från början att den var lite liten, men ju mer jag har sett den så inser jag kanske att det är den jag tycker bäst om. Allt är ju en smaksak :)
 
Senast ändrad:

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
31mm är det nya 26mm! I mitt tycke den perfekta dressaren/vardagsklockan till kvinnor.
Provade runt en del innan jag bestämde mig för min 31mm, upplevde att 36mm var lite för stort och såg sjukt vräkigt ut.
En DJ ska se elegant ut på handleden, pratar vi dessutom om jubilee och vitgulds bezel så blir det nästan mer som ett smycke.
Lycka till, ser fram emot en bra paketöppningstråd sen!
FullSizeRender.jpg
IMG_4321.JPG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
WOW - tack för all input!!!
@Triumf bra tips, ska mäta hennes handled ikväll.
Ja, vitgulds bezel samt jubilee är tanken.
Har dock inte bestämt färg på tavla eller om den ska innehålla "strössel".
Står mellan vit, silver eller rosa.

Jag har silver, börjar bli sugen på vit. Rosa vore också kul men är rädd att jag skulle tröttna på det efter ett tag..
 
  • Like
Reactions: Man

MartinL

Omega
31 är klassiskt och snyggt på de flesta, har man lite större handleder så funkar nog 34 också. 36 funkar nog för en del också men det blir lätt lite oversize. Bara för att det är modernt med lite större klockor nu betyder det inte att det är snyggast :)
 

Qwerty

Cartier
31mm är det nya 26mm! I mitt tycke den perfekta dressaren/vardagsklockan till kvinnor.
Provade runt en del innan jag bestämde mig för min 31mm, upplevde att 36mm var lite för stort och såg sjukt vräkigt ut.
En DJ ska se elegant ut på handleden, pratar vi dessutom om jubilee och vitgulds bezel så blir det nästan mer som ett smycke.
Lycka till, ser fram emot en bra paketöppningstråd sen!
FullSizeRender.jpg
IMG_4321.JPG

Bra input!
Vad är det för färg på din urtavla?
 
Topp