• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust till frun - storlek?

Qwerty

Cartier
image.jpeg
Nu har jag mätt hennes handled, den är 15cm i omkrets.
Lutar nog åt 31mm :cool:.
 

Qwerty

Cartier
Sitter som en smäck, dock får man väl även tänka på storlek efter hur länge man tänkt sig att ha den, min är en keeper så det är döden som kommer att skilja oss åt. Hade tröttnat på 36an efter några år! Men 31mm kommer sitta snyggt på mig även på ålderdomshemmet ;)
Håller med!
Silvertavla, vitgulds bezel och Jubilee... Frågan är då om man ska diamanter, romerska siffror eller stick på tavlan?
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Håller med!
Silvertavla, vitgulds bezel och Jubilee... Frågan är då om man ska diamanter, romerska siffror eller stick på tavlan?
Jag är egentligen för diamanter, men tyckte att tavlan blev renare och ser ut att vara större med stavindex. Men det är en smaksak! Gillar dessutom lume. Glow in the dark är ett måste för mig, där av går romerska siffror bort.
 
  • Like
Reactions: Man
Topp