• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Datejust till frun - storlek?

Qwerty

Cartier
Jag vet... i-landsproblem men svårt att bestämma sig för vilken storlek som blir bäst :banghead:.
Rosa - 31mm
Vit - 36mm

image.jpeg
image.jpeg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag vet... i-landsproblem men svårt att bestämma sig för vilken storlek som blir bäst :banghead:.
Rosa - 31mm
Vit - 36mm

image.jpeg
image.jpeg
Jag blir inte klokare av bilderna. Ser knappt skillnad på storleken :/
Skulle nästan behöva se en mer "helkroppsbild" där man ser mer än bara en klassiskt wristshot. Proportionerna blir inte rätt på sådana bilder.
Är det TT ni tänkt i 36mm eller är det bara för att prova storleken?
 

Qwerty

Cartier
Jag blir inte klokare av bilderna. Ser knappt skillnad på storleken :/
Skulle nästan behöva se en mer "helkroppsbild" där man ser mer än bara en klassiskt wristshot. Proportionerna blir inte rätt på sådana bilder.
Är det TT ni tänkt i 36mm eller är det bara för att prova storleken?

Ingen TT utan mer för att testa storleken.
Bra tips, ska se om jag kan få till bilderna bättre.
 
31mm är det nya 26mm! I mitt tycke den perfekta dressaren/vardagsklockan till kvinnor.
Provade runt en del innan jag bestämde mig för min 31mm, upplevde att 36mm var lite för stort och såg sjukt vräkigt ut.
En DJ ska se elegant ut på handleden, pratar vi dessutom om jubilee och vitgulds bezel så blir det nästan mer som ett smycke.
Lycka till, ser fram emot en bra paketöppningstråd sen!
FullSizeRender.jpg
IMG_4321.JPG

Riktigt snygg, vilken ref är det, letar efter en klocka till Sambon?
 
Topp