• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day Date 18028 Wooden dial

Whedda

Rolex
Pris
130000SEK
Returpolicy
Ingen retur vid köp face to face. Enligt överenskommelse vid frakt.
Bilder Skickat
  1. Ja
Jag planerar att strukturera om lite i samlingen och lägger därför ut min Rolex Day Date ref. 18028 från 1982 till försäljning. 18028 är den klart mer sällsynta referensen med slät bezelring. Det är kanske den klocka med bästa helhetsskicket jag ägt men då jag bär kavaj och kostym närmast dagligen får den inte den handledstid som den förtjänar.

Klockan har en extremt tjock boett i mycket bra skick samt en länk med 24 stycken länkbitar.
Jag ogillar att använda uttryck som opolerad om man inte är första ägaren men här finns det god anledning att tro att så är fallet.
Den har den ljusaste versionen av de ikoniska trätavlor som Rolex erbjöd under sena 70-talet och tidiga 80-talet.

Klockan genomgick en komplett service hos Rolex HQ i Geneve i November 2018 med specificering att ej poleras och har två års garanti.
Den säljs med en läderinbunden Rolex Day Date-box av ref. 71.00.02 (vågar inte svara på om den är original till klockan men självklart 100% Rolex)

Priset är satt till 130 000 kr inkl. värdefrakt inom Sverige. Betalning via Swish eller banköverföring.
Skambud undanbedes men har du ett rimligt förslag så skall jag ta ställning till det.
Det enda byte som skulle kunna vara aktuellt i nuläget är en 5167R plus pengar från mitt håll.

IMG_8237.jpg
IMG_8894.JPG

IMG_8915.JPG
IMG_4854.JPG
 
Topp