• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day date 18038

Pris
110
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
OBS OBS OBS OBS!!!
Skicka inget PM om du först måste sälja det du har, eller om du har något annat hinder för affär. Ej allmänna frågor om modellen i fråga, ej frågor om inbyte av andra klockor än den angivna modellen i slutet av annonsen. Jag kan inte personligen transportera den till Sthlm/Malmö/GBG. Jag kan inte svara på detaljerade frågor kring polering om hur när var eller varför. Det är en Vintage-klocka och polerings-frågan överlåter jag till "experterna".
OBS OBS OBS OBS!!!

OBS #2

Skicka inga PM med meningslösa frågor tack. Tag inte kontakt om du bara funderar över något random. Annonsen är övertydlig, och PM i stil med: "Jag kommer inte att förskottsbetala, du måste komma till STHLM" är helt meningslösa och ett slöseri med tid för både mig och dig. Vänligen respektera detta.
OBS#2

Fint skick, litet använd de senaste åren. 23 länkbitar.
Årsmodell 1983.
Den har den riktigt grymma mörkgrå/svarta Tapestrytavlan vilket skiljer den en hel del motför alla tråkchampagne som finns där ute.
Ej box eller cert, dock kvitto på service som utförts 2015 på Rob Engströms.
Finns även ett äldre värderingsintyg från när servicen gjordes.

Jag har ett tag tänkt att lämna in den på service igen, men jag bor i Västerbotten så det är så drygt att skicka till Sthlm och ombesörja service via distans.
Den går exemplariskt, men dygnskivan linjerar inte exakt med sitt fönster. Nymans säger att det är en enkel åtgärd som tar typ fem minuter, men jag tänker att man ändå kan göra en grundservice om man ändå ska justera dygnskivan.
Klockan finns i Västerbotten. Skickas samma dag som mottagen betalning.

Pris nyservad: 119k
Pris om köparen ombesörjer service själv: 110k
https://www.nymansur.com/service-prislista En service kostar 7500:-

Enda byte av intresse är Iwc Ingy Laureus (blå tavla), absolut inget annat.

IMG_2476.jpg
IMG_2477.jpg
IMG_2478.jpg
IMG_2479.jpg
IMG_2480.jpg
IMG_2482.jpg
IMG_2483.jpg
IMG_2485.jpg
IMG_2487.jpg
IMG_2489.jpg
IMG_2491.jpg
IMG_2493.jpg
 
Senast ändrad:
Topp