• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day Date 18039

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0630.jpg


En 18039 från 1982/83 till salu. Köpt av mig från Italiensk handlare (med 12mån garanti, varav 11mån kvar)

Klockan har varit inne hos Rob för tavelbyte (tidigare tavlan medföljer) och då sattes även svenskt daghjul i. Klockan är tät efter tavelbyte.

Mycket bra skick i boett och bandhorn. Länken är i bra skick med ganska lite stretch, lite mer stretch på ena hållet än andra. kronan syns tydligt, saknar 1 länkbit. Glaset har minimal nagg precis vid 35, inget som syns på bilder, men vill nämna det.

Kommer med box (huruvida det är denna till klockan låtar jag vara osagt) och ovan nämnda andra tillbehör (extra tavla, extra daghjul, garantibevis från handlare)

Klockan går bra, och har under min ägo inte gjort några konstiga avvikelser, byter datum och dag som sig bör och vrids upp mjukt och fint. Servicehistoriken är okänd, dock inget som tyder på något akut servicebehov.

Pris: 91 000:-

Kan tänka mig ta billigare klocka i byte, tex 5513, 16520 (vit tavla), någon 34-36mm med safirglas och Oysterlänk i prisklass 13-15', eller andra förslag, jag är inte omöjlig...

Klockan finns i Stockholm, föredras att inte skickas pga värdet överstiger postens värdefrakt, kan skickas men då står köpare för risken. Föredrar F2F-affär för enkelhetens skull.

Returpolicy: 24h vid frakt, annars ingen retur vid f2f, eller enligt ö.k med köpare.

IMG_0644.jpg

IMG_0685.jpg

IMG_0705.jpg

IMG_0691.jpg

IMG_0687.jpg

IMG_0686.jpg

IMG_0615.jpg
 
Topp