• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Day Date ref:18039 blå tavla

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Min vitgulds DD är nu till salu. Ref 18039 från 1982/83.

Klockan är servad av Rob Engström 2015-02-20 och är således under garanti fram till 2016-02-20. Köpt initialt av en italiensk handlare som lämnade 12 mån garanti på klockan (gäller till 7 nov 2015).

Svenskt daghjul samt även ett medföljande daghjul på italienska.

Skicket är mycket bra. Boetten är oerhört vass och även så bandhornen. Se bilderna. Länken är i bra skick med lite stretch i sig.
Tydlig krona. Minimalt nagg vid 35 på glaset. Knappt sebart.

Klockan kommer med box (kan inte gå i god för att det var just den boxen som såldes med klockan från början) samt servicecert från Rob E.

1 extra länkbit medföljer, passar för närvarande en handled på ca 18 cm.

Klockan går bra, jag har inte uppmätt några gångavvikelser, byter datum och dag som sig bör och vrids upp mjukt och fint. Klockan är dock under garanti från Rob E ifall ngt skulle strula.

Klockan har en mörkblå tavla monterad

Klockan finns i Stockholm. Kan skickas med värdepost men står då på köparens ansvar eftersom värdeposten bara gäller upp till 50.000 kr. Skickas efter jag erhållit betalning.
Mina referenser går att se här:
https://klocksnack.se/threads/leben.10229/

Pris: 95.000kr
Byte: Nej tack
Retur: Ingen




























 
Senast ändrad:
Topp