• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej alla, jag äger några några Day Date och tycker det skulle vara roligt att byta tavla ibland. Är det någon som vet några bra sighter eller personer på forumet där man skulle kunna köpa en "ny"
tavla. Referensen är 18038 samt 18078. Caliber 3055. Det känns som om det är mycket fejk och slitna tavlor på Ebay och allt som ser bra ut på Ch24 kostar 15K+.
Kan AD sitta inne med tavlor till dessa gama referenser? Är det någon som provat och frågat?
Tacksam för svar här i tråden.
 

Kaptenens

Basic
Pledge Member
Det går fortfarande att beställa ganska många tavlor till dessa gamla referenser. Jag har nyligen beställt en till min 18238
Lång väntetid på dom riktigt roliga (12-18 månader) , men fanns oväntat mycket kvar att beställa och många billigare än man ser på eBay c24

Vet inte om AD byter tavlor du köper löst hur som helst men doktor watch bytte min tavla på några timmar för en röding ungefär
7D3797EB-C1E0-4C3A-861D-FFAC132883F4.jpeg
 
Det går fortfarande att beställa ganska många tavlor till dessa gamla referenser. Jag har nyligen beställt en till min 18238
Lång väntetid på dom riktigt roliga (12-18 månader) , men fanns oväntat mycket kvar att beställa och många billigare än man ser på eBay c24

Vet inte om AD byter tavlor du köper löst hur som helst men doktor watch bytte min tavla på några timmar för en röding ungefär
7D3797EB-C1E0-4C3A-861D-FFAC132883F4.jpeg
Tack för ditt svar. Har faktiskt varit förbi bergströms här i gbg. Håller med mycket fanns att beställa. Sökte onyx men det gick ej. Men det fanns snygg svart med guld index för ca 7k inkl byte och provtryck. Kommer nog köra på det. Med vänlig hälsning, Erik
 

P-vakten

Diamant
2-Faktor
Finns det förklaring till varför samtliga daydates är i guld eller platina?
Jag gjorde ett litet djupdyk i modellen för några år sedan .
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Finns det förklaring till varför samtliga daydates är i guld eller platina?

 
Topp