• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona 116515 med länk.

Picke79

Cartier
2-Faktor
Gäller alltså min fantastiska Daytona, roséguld med brun tavla och Keramisk svart bezel.
Jag är lite sugen att testa den med en länk.
Helst skulle såklart länken vara roseguld och keramik. Men någon sån länk har jag aldrig sett, finns det?
Annars skulle jag gärna se bilder eller förslag på andra länkar. Har testat Google bildsök men utan bra resultat, så nu står mitt hopp till Klocksnacks medlemmar.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Gäller alltså min fantastiska Daytona, roséguld med brun tavla och Keramisk svart bezel.
Jag är lite sugen att testa den med en länk.
Helst skulle såklart länken vara roseguld och keramik. Men någon sån länk har jag aldrig sett, finns det?
Annars skulle jag gärna se bilder eller förslag på andra länkar. Har testat Google bildsök men utan bra resultat, så nu står mitt hopp till Klocksnacks medlemmar.

Tror inte det går med länk till 116515.

Däremot kör Ekmikael och Chrisse sina på bruna RubberB, vilket är sjukt snyggt!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Finns inga, men man kan alltid köpa en till den vanliga roseguldsdaytonan och lämna in den för moddning hos en guldsmed. Tror dock du får nöja dig med olika typer av läder och gummi till din daytona.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Känns som.att.det kan bli ganska dyrt? Dessutom ganska omständigt

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

Chattras

Cartier
Känns det inte lite som att laga något som verkligen inte är trasigt :). Den klockan är så galet snygg som den är.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag håller med om att den är sjukt snygg. Men tänk dig den med en fet TT länk rosa guld och svart högblank keramik

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det går fint att sätta länk på 116515, ändlänkarna sitter nämligen med egna sprintar som tas bort på samma sätt som vanliga bandsprintar, enda Daytona ref. som har denna lösning, inte som på övriga guld-Daytonas på läder där ändlänkarna sitter "fasttryckta" med glasringen.

Tror dock att länken ligger på 80k eller liknande, såm det är värt det är en annan fråga...
 

Bolio

Panerai
Allt går att ordna med rätt ekonomi och vilja. Jag ser den framför mig när du skriver om den och kan hålla med om att det skulle vara grymt läckert.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det går fint att sätta länk på 116515, ändlänkarna sitter nämligen med egna sprintar som tas bort på samma sätt som vanliga bandsprintar, enda Daytona ref. som har denna lösning, inte som på övriga guld-Daytonas på läder där ändlänkarna sitter "fasttryckta" med glasringen.

Tror dock att länken ligger på 80k eller liknande, såm det är värt det är en annan fråga...
Hittade en annons där man ser dessa sprintar ganska väl.

http://www.elementintime.com/Rolex-Daytona-116515-18k-Rose-Gold-Ceramic-Ivory-Dial-NIB
 
Topp