• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Rolex Daytona 116520 2005 - PRISSÄNKT 16/7 - 61000!

n1tro

Panerai
! Blir inte bättre än såhär :) redo för sommaren.


Hej!

Denna får gå efter cirka 2 månader. Klockan servades på Bergströms ur i juli förra året enligt kvitto från Bergströms. Lämnades förra veckan in på Rob Engström där jag frågade om följande (finns kvitto på detta). Uttagen 13/6 2005.

* Trycktest?
- Inga anmärkningar. Klarade det galant.

* Är urverket i bra skick fortfarande efter service?
- Inga anmärkningar. Behöver absolut inte servas inom de närmaste åren.

* Överpolerad/polerad öht?
- Inte vad Rob E kunde se. Den är just nu i ett opolerat skick likväl.

-------------------------------

* Fullset
* Inkluderar Etur endlinks för att sätta på ett läderband t.ex
* Går +2 / dag cirka vad jag mätt nu efter två månader
* Nollställer som den ska.
* Länken har en del stretch - claspet stänger stenhårt som det skall dock.
* Av vad jag kan se - då tavlan är vit är det inte lätt att se - kan jag skymta några små mindre hairlines på glaset. De är omöjliga att fånga på bild dessvärre då man måste hålla klockan mot ett fönster och kika väldigt, väldigt noga.
* Dings och hairlines existerar på klockan - opolerad efter sina år som skrivet.

Det var nog allting - har beskrivit så jag inte tror att någon ska ha en till fråga :)

Mitt pris sätter jag till 61000 - ska det bytas kanske vi kan komma överrens om ett värde kring 65000.

Jag är öppen för något roligt byte - pengar upp behöver inte vara ett problem. Är öppen för förslag; neråt tror jag dock jag stannar vid en 214270 Rolex Explorer I 39mm. Jag har dock ett krav, och det är att det ska vara fullset på det jag ska ha inbyte (eller något unikt som kompenserar på något sätt...). Gillar fullset dessvärre :(.

Finns i Stockholm för kläm.

Hojta om det är något! Referenser finns här

http://www.klocksnack.se/threads/n1tro.23888/
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    66.8 KB · Visningar: 740
  • 2.jpg
    2.jpg
    35.8 KB · Visningar: 701
  • 3.jpg
    3.jpg
    46.9 KB · Visningar: 689
  • 4.jpg
    4.jpg
    57.8 KB · Visningar: 668
  • 5.jpg
    5.jpg
    69 KB · Visningar: 657
  • 6.jpg
    6.jpg
    39.2 KB · Visningar: 645
  • 7.jpg
    7.jpg
    65.3 KB · Visningar: 648
  • 8.jpg
    8.jpg
    25.6 KB · Visningar: 627

DrDre

Patek
Jag frågar det här i tråden istf för att skicka ett pm då fler kanske är intresserade av svaret. Hur gammal är den?
 
Topp