• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona 116520 - Byte av armband med spänne

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
För mig är Rolex Daytona i stål en härlig kombo av detaljer som tilltalar mig. Men, Rolex har ju inte alltid alla rätt och då kan man ju "modda" lite själv.

För bilder på hur det kan se ut så läs gärna den recension jag har skrivit: http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=3&t=1980

Personligen vill jag ha ett läderband istället för stål och dessutom vill jag ha Daytonan i stål istället för guld/vitguld där läderband finns på vissa modeller. Det läderband jag har haft tidigare saknade ett snyggt spänne och varför inte utnyttja spännet från länken som ändå bara ligger i lådan?
Problemet är dels att Rolex egna band kostar skjortan och dels att de är anpassade till guldspännet som inte har samma fattning som stålspännet Och om man nu ska börja klippa i läder så gör jag det hellre på ett piratband istället för Rolex egna.
Så, jag beställde ett band från EBay (kostar cirka 500 pix inkl frakt), 1 vecka senare kom paketet och det är äkta läder men troligen inte mer exotiskt än ko.
Det var rätt mycket pyssel med kniv och mejsel, men nu sitter det på plats.

Bilder.
i-TQV7NzR-L.jpg

i-wsd9CGM-L.jpg

i-Jzs4b2C-L.jpg

i-4D2FQMf-L.jpg

i-VcpTS3G-L.jpg

i-N3rGfq2-L.jpg
 
Topp