• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona 116520 hos AD?

fredrikb

Cartier
Tjena

Är lite sugen på att utöka med en 116520, och överväger faktiskt om jag skulle köpa denna ny. Nån som vet hur det är med tillgången på dessa, vet att det tidigare varit kölista på stålvarianten, men den hypen har kanske lagt sig?

Gissar att det är helt kört med lite prut på den modellen, eller någon som har andra erfarenheter?

/Fredrik
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tjena

Är lite sugen på att utöka med en 116520, och överväger faktiskt om jag skulle köpa denna ny. Nån som vet hur det är med tillgången på dessa, vet att det tidigare varit kölista på stålvarianten, men den hypen har kanske lagt sig?

Gissar att det är helt kört med lite prut på den modellen, eller någon som har andra erfarenheter?

/Fredrik
Vart bor du?

Tror det finns i Gbg hos Bergströms och på Nymans i Sthlm, i alla fall innan jul.
En populär modell som knapp finns inne hos AD....prut.....hmmmm, you do the math;)
 

fredrikb

Cartier
Vart bor du?

Tror det finns i Gbg hos Bergströms och på Nymans i Sthlm, i alla fall innan jul.
En populär modell som nästan inte finns inne hos AD....prut.....hmmmm, you do the math;)


Bor i Stockholm.

Yes, det var väl så jag tänkte, men det skadar ju inte att höra efter vad folk har för erfarenheter. Inga problem om det är beställningsvara, men det här med att stå på kölista i ett halvår är väl inte så roligt om det nu fortfarande är så.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
3 månader och inget prut, väntelista hos Rob och flera andra AD's.
 

McGyver

Rolex
Hade flaxen att få min på två dagar- Bergströms Malmö "lånade" en från GBG.

Jag var på väg att köpa en beg. och lämna in den för tavelbyte hos Bergströms, men jag fick ett erbjudande om att köpa en ny istället för ett lite rabatterat pris - inga jättesummor men det gjorde att begagnat blev mindre intressant och det blev nyköp.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Kam varmt rekommendera Bergströms i Göteborg. Fick själv köpa en ny, eftertraktad modell där, med rabatt. Var trevlig, tydlig med vad du vill ha, och fråga vad de kan erbjuda dig om du tar den samma dag.

Förstår att det är många som är inne och tittar på klockor och säger att de ska fundera, komma tillbaka osv osv. Då kan man ju räkna ut själv att det inte lämnas speciellt mycket i rabatt :confused:
 

Knight

Cartier
Fick höra max fyra månaders väntetid hos Rob härom veckan. Då tar jag hellre tåget söderut om de finns i lager där.
 

Johan12

Breitling
En bekant pratade nåt om att ny rolex är "smartast" att köpa mot årsskiftet pga rolex krav på antal sålda klockor. Nymans i Sthlm når säkert denna innan dess men han köpte i jpkg har jag för mig och då hick det göra några tusenlappar på en sub pga detta :)

Någon som vet hur mycket sanning det ligger i det?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En bekant pratade nåt om att ny rolex är "smartast" att köpa mot årsskiftet pga rolex krav på antal sålda klockor. Nymans i Sthlm når säkert denna innan dess men han köpte i jpkg har jag för mig och då hick det göra några tusenlappar på en sub pga detta :)

Någon som vet hur mycket sanning det ligger i det?

Tror inte någon handlare av Rolex i Malmö, Göteborg eller Stockholm har problem att fylla sin kvot. Mindre handlare i mindre städer är en helt annan fråga.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror inte någon handlare av Rolex i Malmö, Göteborg eller Stockholm har problem att fylla sin kvot. Mindre handlare i mindre städer är en helt annan fråga.
Och om så är fallet så borde det vara rea året om, inte bara precis innan man rapporterar till Rolex, när det nu är.
 

poormans

Rolex
köpte min första rolex ny hos AD 1995 men idag skulle jag aldrig stå i kö och betala fullpris för en klocka som finns att få i nyskick på 5 dagar utan problem och under listpris

förr när det fanns mindre AD's runt om i landet kunde man få bra priser oavsett tid på året och tom på modeller som såldes till högre pris än listpris begagnade men de flesta av dem är tyvärr borta idag

cheers
christian
 

MJ24

Patek
2-Faktor
En bekant pratade nåt om att ny rolex är "smartast" att köpa mot årsskiftet pga rolex krav på antal sålda klockor. Nymans i Sthlm når säkert denna innan dess men han köpte i jpkg har jag för mig och då hick det göra några tusenlappar på en sub pga detta :)

Någon som vet hur mycket sanning det ligger i det?
Min erfarenhet är att Rolexhandlaren in Jönköping inte är alls pigg på att pruta, slutet på året eller ej.
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Skulle det handlaren behöva sälja ex 5 klockor till för att nå en speciell kvot så tror jag att handlaren löser det själv utan problem, om han är lite kreativ :angel:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
köpte min första rolex ny hos AD 1995 men idag skulle jag aldrig stå i kö och betala fullpris för en klocka som finns att få i nyskick på 5 dagar utan problem och under listpris

förr när det fanns mindre AD's runt om i landet kunde man få bra priser oavsett tid på året och tom på modeller som såldes till högre pris än listpris begagnade men de flesta av dem är tyvärr borta idag

cheers
christian

Ja och du gav nog även förklaringen varför.
 

Knight

Cartier
En bekant pratade nåt om att ny rolex är "smartast" att köpa mot årsskiftet pga rolex krav på antal sålda klockor. Nymans i Sthlm når säkert denna innan dess men han köpte i jpkg har jag för mig och då hick det göra några tusenlappar på en sub pga detta :)

Någon som vet hur mycket sanning det ligger i det?

Inga problem att dra av tusenlappar på en sub så tidigt som Q1/Q2 i Stockholm. Min erfarenhet är att AD vill flytta så mycket volym som möjligt, året runt.
 

Ice

Omega
Själv sugen på en nyare Daytona SS med (chromalight). Någon som har bra tips. Saker att tänka på? Värt att köpa ny hos AD?
 
Topp