• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona 116523 vilket urverk bra eller dåligt?

X3M TUX

Breitling
Hej.
Jag har tänkt mig att köpa mig en Rolex Daytona 116523 från 2001
och tänkte höra med er om detta kan vara ett bra köp?
Bra eller dåligt utverk i den? Verket är servad 2014 och mycket är bytt i detta,
totalt 15 delar är utbytta hos urmakaren.
Hoppas på svar så att man ej ev köper grisen i säcken.



 

tictac62

Cartier
Vet du vilka delar som är utbytta, har det varit slitage eller har verket varit fukt/rost skadat? Tycker att 15 delar som bytes ut låter mycket!
 

JohnDoe

Rolex
Fast det beror väl på vad det var för delar. Blir ju lite fler packningar på en kronograf. Förmodligen aldrig servad innan så det blir väl lite att byta efter 13 år. Men som skrivs ovan, vem utförde servicen? Var det en auktoriserad rolex urmakare? Om inte så kan det vara piratdelar. Inte bra.
 

X3M TUX

Breitling
Är lite försiktig av mig och frågar därför om goda råd. En privat som säljer den och den ligger hos pantbanken i Sthlm, dvs jag ska lösa ut den.
Och vem vet kanske cigarrerna ingår,, men hur är det med urverken i dessa från 2001?
Uppenbart att det har kostat en del att renovera den.
 

Rulle

Audemars
kolla runt... finns en tråd till om pantbanksklockor som är aktuell just nu ! bara tänk dig för....det är lätt att bli blåst !
 

Rulle

Audemars
fast 95 känns rätt maxat för en sån ! spara några tusen till å köp en ny via en gråhandlare... lär inte skilja så mycket!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Är lite försiktig av mig och frågar därför om goda råd. En privat som säljer den och den ligger hos pantbanken i Sthlm, dvs jag ska lösa ut den.
Och vem vet kanske cigarrerna ingår,, men hur är det med urverken i dessa från 2001?
Uppenbart att det har kostat en del att renovera den.
Har för mig att en vanlig service på en Daytona går lös på ca 9500 kr.
 

X3M TUX

Breitling
Kontentan är: Bra urverk på dessa samt på kostad pga av olycka.
Då blir det en deal uppe i Sthlm i morgon.
Tackar er för alla svar.
 

JohnDoe

Rolex
Personligen tycker jag 80k låter lite dyrt för en så gammal 116523 även om den är servad 2014. Även om TT modellerna blivit lite mer populära är det inte många månader sedan de låg runt 70 för nyare.
 
Topp