• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona och John Mayer.

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
John Mayer... fantastisk artist och låtskrivare, men även inbiten klocknörd!

Jag har gillat honom länge och först på senare tid insett att han är hyffsat insnöad på klockor och kanske främst Rolex och PP.
Hur som helst så såg jag ett klipp från Hodinkee för ett tag sedan där han pratar om några av hans klockor, bland annat en vintage daytona. När jag först såg den så gillade jag den inte alls, men ju mer man kollar på den så inser jag att jag älskar den! Tråden som handlade om Tudor Big Blocks minskade ju inte begäret direkt heller!
Summa sumarum: Om man ogillar en klocka en dag, kan man älska den en annan.. skoj tycker jag.. och det är väl lite det som klockintresset handlar om också.
Här är klockan och klippet!
Ju8RlQq.jpg

 

POO

Panerai
Jag har lagt märke till den också .. galet^^
1pM1KoJ.jpg

sfKnGwb.jpg


Han är väl rätt hyffsad seriös samlare. Han har väl tom en urtavla namngiven efter sig, "mayer-dial", även om den väl inte var helt okontroveriell eller hur det nu var.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt att passa på att göra folk uppmärksamma på vilken perfekt och smakfull storlek det är på den fantastiska gulddaytonan på bilden ovan. Folk som insisterar på ett minimum av 40+ borde studera den nogsamt.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Han är väl rätt hyffsad seriös samlare. Han har väl tom en urtavla namngiven efter sig, "mayer-dial", även om den väl inte var helt okontroveriell eller hur det nu var.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt att passa på att göra folk uppmärksamma på vilken perfekt och smakfull storlek det är på den fantastiska gulddaytonan på bilden ovan. Folk som insisterar på ett minimum av 40+ borde studera den nogsamt.

Håller med om storleken, sitter perfekt! 37mm?
 

Bodén

Panerai
Han är väl rätt hyffsad seriös samlare. Han har väl tom en urtavla namngiven efter sig, "mayer-dial", även om den väl inte var helt okontroveriell eller hur det nu var.

Jag vill dessutom ta tillfället i akt att passa på att göra folk uppmärksamma på vilken perfekt och smakfull storlek det är på den fantastiska gulddaytonan på bilden ovan. Folk som insisterar på ett minimum av 40+ borde studera den nogsamt.

Håller med. Den sitter som en smäck.
 

Bodén

Panerai
Verkar för övrigt vara en genomsympatisk kille. Grym klocksmak och en fantastisk musiker. Älskar hans senaste album som är mer åt gubbcountry-hållet.
 

Whedda

Rolex
6263:an för all del men Paul Newman i helguld som han har på omslaget till Rolling Stones är helt sjuk!

Vågar knappt tänka på hur många fantastiska klockor han har då jag sett lätt 10 st olika i miljonklassen och det dyker upp bilder på nya hela tiden. Milsub, Comex, Big Crowns Newmans, Patek 2499 etc.

Att han sen fortfarande ser charmen i billigare ur gör honom bara skönare.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Är stor fantast av John Mayer, en av dom bästa aktiva musikerna utan tvekan. Har lite bra bilder!

Guld Daytona
John Mayer Gold Vintage Rolex Daytona.jpg

Klockrulle han hade på en livespelning
Mayer22.jpg

Ni känner igen sleeven?
5218d2407b5d4d51ca892bb86adbd5eb09d24f7b.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Verkar vara en riktigt skön kille.. Helt galen klocksamling som är relativt spretig. Klass rakt igenom.

6263:an han visar i Hodinkee-klippet och som är i trådstarten är kanske inte höjdpunkten i samlingen då den har lumi-servicetavla, service-bezel och service-pushers. Dock kan han unna sig sånna också och den verkar ju skänka honom mycket glädje den med.. :)
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Allt han visar i denna genomgång får helt klart igång mig på alla sätt! Har varit ett Mayer-fan länge men första kontakten var helt utan en aning om hans intresse för klockor.

Jag får dock nöja mig med hans signaturacke så länge. Men den är inte fy skam den! Martin OMJM
812c91087fa511e2968922000a1fbe74_7.jpg
 

Isodor

Audemars
På något sätt representerar mayers klockor hans musik och vice versa. Jävligt bra koll.

Att jämföra med diverse andra artister som springer och köper AP i ädelmaterial..
 
Topp