• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Daytona PN / Rolex Daytona

Vilken är snyggast?

  • Daytona PN

    Röster: 16 69.6%
  • Daytona

    Röster: 7 30.4%

  • Totala väljare
    23

Junichi

Breitling
Tja!

Ny medlem så inlägget ligger säkert i fel del eller har tagits upp innan men jag kör iaf:)

Från att jag började intressera mig av klockor så har målet nån gång i framtiden alltid varit en vintage Daytona. Det blir liksom inte bättre än det:) När man kollar runt på forum/ebay osv så är det ett jäkla tjat om just Paul Newman "modellerna". De säljs för cirka 8-10 gånger en vanlig Daytona. Nu till frågan, är det bara jag som tycker den vanliga Daytonan är väldigt mycket snyggare än PN-versionen? Har tittat och tittat och tittat men det är något som känns fel med den, visst är den fin o så men den når absolut inte upp till den vanliga, i mitt tycke. Vad tycker ni andra? Skulle ni (vid intresse och köpkraft) köpt PN rakt av om ni fick välja eller tycker ni som jag att den vanliga modellen är snäppet vassare?:)

tp72AUv.jpg






Vänliga hälsningar J
3008469318
 

RDFG

Cartier
Jag håller med dig. Kommer inte överens med "indexen" i subdialsen... (skulle gärna bära en, bara jag slapp betala)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
PN är snyggare. Hade dom båda klockorna kostat lika mycket och varit lika ''eftertraktade'' så hade jag fortfarande köpt PN då jag tycker den är finare.

Men smaken är som baken! Tur för dig att du gillar den andra bättre = du kommer undan billigare! :)
 

Sond

Patek
Jag är säkert påverkad av att PN är PN..:angel:. Men jag tycker de är extremt läckra. Skulle de kosta lika mycket så skulle jag omedelbart köpa en PN.
 
Topp