• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex daytona skifte urtavla?

Mrahde

Breitling
Tjena, har precis köpt en Rolex daytona från 2012 och undrar om det är möjligt att byta tavla på den? Självklart hos urmakare, men fick höra att man vanligtvis inte byter tavla på dessa klockor? Någon som vet mer gällande detta?
Mvh Max
 

Roxen

Cartier
Bara att byta, däremot kommer du med största sannolikhet nekas om du vill trycka i vitguldstavla eller liknande. Tavla avsedd för stålmodeller är inga problem :)
 

Mrahde

Breitling
Okej, var nämligen på nymans under förra veckan och ville kolla på alternativa urtavlor till min modell (helstål) och de påstod då att man inte byter tavlor i dessa modeller..
 

Mrahde

Breitling
Skulle vilja ha en grön tavla, och har faktiskt hittat en sådan, dock kostar den några tusen så känns dumt att lägga ut pengarna för att sen bli besviken på att det inte går att byta, därför ställer jag frågan här.
 

Roxen

Cartier
Skulle vilja ha en grön tavla, och har faktiskt hittat en sådan, dock kostar den några tusen så känns dumt att lägga ut pengarna för att sen bli besviken på att det inte går att byta, därför ställer jag frågan här.

Där har du förklaringen, den tavlan är avsedd för gulgulds-modell. Du kan köpa på begagnatmarknaden och byta (den är kompatibel med din klocka alltså) men en AD (dvs auktoriserad Rolex-handlare) kommer tyvärr inte göra det åt dig...
 
Topp