• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DD läder eller länk?

Läder eller länk?


  • Totala väljare
    86

Apansson

Torpare
Mycket snyggare än Lebens och Tottes bruna på läder ovan tycker jag inte en safirglasad DD kan bli.
:drowning:
image-jpg.58366
 

danne_w

Breitling
Om (när) jag lyckats övertyga mig själv om att jag måste ha en rolex, ligger ett köp av en DD på någon form av läder/skinnband nära till hands. känns diskretare än länken. Vill man däremot att folk ska lägga märke till klockan borde väl en DD på länk vara ett av de säkraste sätten, den som inte lägger märke till en sån borde man skicka till optikern, klocknörd eller ej :D
 

Apansson

Torpare
Om (när) jag lyckats övertyga mig själv om att jag måste ha en rolex, ligger ett köp av en DD på någon form av läder/skinnband nära till hands. känns diskretare än länken. Vill man däremot att folk ska lägga märke till klockan borde väl en DD på länk vara ett av de säkraste sätten, den som inte lägger märke till en sån borde man skicka till optikern, klocknörd eller ej :D

Jag tycker faktiskt att presidentlänken och jubileelänken med crownclasp är eleganta. I och med att det inte är något fläskigt spänne på så ser den ganska subtil ut, och ser mer ut som ett smyckesarmband än en köttig klocklänk.
DD på länk = ultimata dressklockan. Hantera det! :D
 

danne_w

Breitling
Jag tycker faktiskt att presidentlänken och jubileelänken med crownclasp är eleganta. I och med att det inte är något fläskigt spänne på så ser den ganska subtil ut, och ser mer ut som ett smyckesarmband än en köttig klocklänk.
DD på länk = ultimata dressklockan. Hantera det! :D

Elegant ja, diskret nja, dressklocka absolut på rätt person (inte på mig). :)

(detta kommer jag väl få äta upp när jag sitter där med länken på armen. För några år sen ansåg jag att mer än 2000kr på en klocka är det bara dårar som lägger.)
 
Topp