• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DD Stella?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kan någon Rolexkännare berätta historien med de färgade tavlarna, och varför de heter Stella?
Verkar bli ganska höga priser på dem.

http://www.ebay.com/itm/1978-18K-WG...=WDVW&rd=1&ih=003&category=31387&cmd=ViewItem
$T2eC16hHJGQE9noMcTLWBRN77JPtYQ~~60_57.JPG
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Namnet sägs komma från Frank Stella, men ingen vet riktigt - läckra emaljtavlor hursomhelst, finns i många olika färger.
 

Charles_

Rolex
Tavlan är målad i flera lager för att den ska glimma som en stjärna och stjärna är precis vad Stella betyder (på italienska).
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den lila är inte en stella. ;)

Går att hitta stella-tavlor för ca 30k. Sen är det bara att pula in den i valfri 1803:a. Fin med länk blir det då kring 100k. Säkert en hyfsat bra affär.
 

Målarn

The Steak
Per skrev:
Den lila är inte en stella. ;)

Går att hitta stella-tavlor för ca 30k. Sen är det bara att pula in den i valfri 1803:a. Fin med länk blir det då kring 100k. Säkert en hyfsat bra affär.

Well... När jag sparade bilden från Bob Marons ebay sida stod det Purple Stella på bilden, han kan ju ha fel så :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Målarn skrev:
Per skrev:
Den lila är inte en stella. ;)

Går att hitta stella-tavlor för ca 30k. Sen är det bara att pula in den i valfri 1803:a. Fin med länk blir det då kring 100k. Säkert en hyfsat bra affär.

Well... När jag sparade bilden från Bob Marons ebay sida stod det Purple Stella på bilden, han kan ju ha fel så :D
Folk betalar ju iaf mer om han kallar den så. ;)
 

Målarn

The Steak
Per skrev:
Målarn skrev:
Per skrev:
Den lila är inte en stella. ;)

Går att hitta stella-tavlor för ca 30k. Sen är det bara att pula in den i valfri 1803:a. Fin med länk blir det då kring 100k. Säkert en hyfsat bra affär.

Well... När jag sparade bilden från Bob Marons ebay sida stod det Purple Stella på bilden, han kan ju ha fel så :D
Folk betalar ju iaf mer om han kallar den så. ;)

Joo det gör dom säkert, tror den var prissatt på $16.500 vilket är billigt jämnfört med hans andra DayDates med Stella tavlor som går för +$22k utan länk...
 

paradis

Audemars
Otroligt vackra......men jag tror att priset är mer än 200.000.....!!
 

Bilagor

  • IMG_0914.jpg
    IMG_0914.jpg
    874.6 KB · Visningar: 526

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
De är riktigt läckra :shock: Finns det liknande DJ-tavlor? Kan tänka mig att de är lite mer överkomliga i pris.

Skulle gärna ha en liten ljusare blå tavla till min DJ, den nuvarande är rätt mörk i jämförelse med Stella:

ba0ef202-63ba-44a9-84c5-e124a5eb19c8_zps729fceb3.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kostar nog minst lika mycket som DJ iom det som styr är utbud och efterfrågan. Utbudet är minst sagt begränsat.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ah, coola - har bara sett Stella på DD innan...

Varför måste allt som har med Rolex vara så satans dyrt :shock:
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Charles_ skrev:
Stella är ruskigt ovanliga. Tänk er då hur ovanliga Stella-tavlor med Omanilogga är! Ägaren till den här blev nog inte så glad:

http://i257.photobucket.com/albums/hh227/Dreambaby_album/7F3723E6-0912-41B0-BB87-FF1D326902CE-398-0000001371DDC80B_zpsde54585d.jpg[/ig][/quote]
Vad i helv...? Hur i helv...?
 

Målarn

The Steak
Charles_ skrev:
Stella är ruskigt ovanliga. Tänk er då hur ovanliga Stella-tavlor med Omanilogga är! Ägaren till den här blev nog inte så glad:

7F3723E6-0912-41B0-BB87-FF1D326902CE-398-0000001371DDC80B_zpsde54585d.jpg

Hahah detta tillhör ju VINTAGE avdelningen :lol: !!!

Vah, finns det Stella tavlor med Omanilogga?? SHOOOOW ME!!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den där ser ut att vara brandskadad eller liknande. Ser ut som saker smält på den.

Klart det finns logo-stellas.
 

Målarn

The Steak
Knät skrev:
Målarn skrev:
Charles_ skrev:
Stella är ruskigt ovanliga. Tänk er då hur ovanliga Stella-tavlor med Omanilogga är! Ägaren till den här blev nog inte så glad:

7F3723E6-0912-41B0-BB87-FF1D326902CE-398-0000001371DDC80B_zpsde54585d.jpg

Hahah detta tillhör ju VINTAGE avdelningen :lol: !!!

Vah, finns det Stella tavlor med Omanilogga?? SHOOOOW ME!!

Kolla noga på bilden ovan.. Nooooga..

Damn, my bad!! Missade loggan totalt :D, Så dem finns haha !!
 
Topp