• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex deep gold - Luxurywatches

Svanis115

Cartier
2-Faktor
För ca 3v sedan var jag förbi och klämde på deep gold som Tony och luxurywatches varit med och tagit fram. Modellen är limiterad och görs endast i 25 ex. Finishen och arbetet bakom detaljerna håller verkligen hög nivå. Vid första intrycket var jag osäker på vad jag tyckte,blev kanske lite mycket?

[ ATTACH=full]93202[/ATTACH]

Var där idag igen och nu är jag helt såld. Måste bli en sådan! Vad tycker ni?

image.jpg


image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    159.9 KB · Visningar: 187

Obeedoobe

Friends of KS
Måste erkänna att den ser lite "plastig" ut. Frågan är hur pvd:n blir efter ett tags användande? Gillar du den så kör! Det är du som ska bära den.

Mvh
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har svårt för onödig text som har med modifieringen att göra, exempelvis bamford som också slänger på namnet på tavlan. Nu är det även på låset på denna modell. Sen har ju inte deepsea eller någon annan Rolex ett vackert urverk öht så glasbaksidan känns onödig. Men den är lite 'håll-käften' hela klockan så kör om det känns bra, jag personligen hade köpt annat för 195k. :)
 
  • Like
Reactions: SFS

Obeedoobe

Friends of KS
Har varit uppe på tapeten tidigare men kommer inte ihåg vad som sades.
Hur tar en Rolex ad emot en sådan klocka vid behov av service?

Mvh
 
Vet att det finns en del som av princip inte gillar moddningar i allmänhet och i synnerhet när det gäller Rolex. Jag tillhör inte den skaran, men tycker väl inte just den där var jättekul. Prislappen är rejäl och jag skulle säga att det inte är världens mest lättsålda klocka om du tröttnar. Men gillar du den och har pengarna så...
Jag hade inte gjort det.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker inte att den ser rätt ball ut. Men om den kostar 195' är det vansinne. Ser ungefär ut som min Enzo, fast inte lika toolig. Lite JetSet / Kyboe över det hela.

Det är dock inte ett principiellt ställningstagande mot modifierade Rollar, utan att jag helt enkelt inte tycker att det är en klocka som är värd pengarna.
 
Topp