• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Deepsea (1166600) Mythbuster-style

Landshark

Cartier
Kör vi Mythbuster-style. Dvs man kan slänga ur sig vad som helst under parollen "..det sägs att..."

Kort bakgrund: Hade en äldre Sea-Dweller (1165) som enda ur under många herrans år. Yes, vi snackar OWG. Lyckades dock övertala en KS.are att släppa sin kassaskåpsvärmare. Vi kan kalla honom "ministern över liv och död samt allt där emellan"...

Okey. Precis som i Mythbusters, skiter jag i all källkritik gällande påståendena. Typ: Det sägs att man inte kan vaxa mustaschen på en sengångare samtidigt som man hoppar genom en eld-ring på en enduro-hoj. Således påstår jag: Det sägs att DSSD:n har störig ful text på innerringen samt att uret är ett "monster" som normala människor inte kan bära upp...

Då ska vi se.

Myt 1

Texten på ringen (Original Gas Escape Valve - Ring Lock System) stör mig faktiskt inte ett dugg. Knappt att man märker det. Normalt sätt kollar man ju inte på sitt ur med lupp. För att få lite perspektiv lade jag uret på motorhuven, och gick närmre och närmre...

Är det en Sub...?



Sub!



Jo, visst är det väl en Sub...?



Eller?



Myt 2: Har vuxit ifrån den åldern då man eventuellt mätte kroppsdelar. Vill nog mena att jag har ganska normala kontorshänder och armar.

"Smiter under manschetten? Check!



Och från lite avstånd:



Utan manschett:





Avslutningsvis. Myten om DSSD som "ful" och/eller "monster" anser jag... Busted!
Badklockan (Submarinern) är ju oerhört populär. Jag vill gärna slå ett slag för dykarklockan (Seadwellern) också. Ren gissning, men går det 9 sub:ar på 1 SD? Och går det 1 DSSD på 5 SD? Nå, jag hoppas någon fått upp ögonen extra på denna "tooligaste" av Rolexar...

Och så avslutar vi Crocodile Dundee-style: THATS not a monster-Watch... THIS is a monster-Watch:

 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kör vi Mythbuster-style. Dvs man kan slänga ur sig vad som helst under parollen "..det sägs att..."

Kort bakgrund: Hade en äldre Sea-Dweller (1165) som enda ur under många herrans år. Yes, vi snackar OWG. Lyckades dock övertala en KS.are att släppa sin kassaskåpsvärmare. Vi kan kalla honom "ministern över liv och död samt allt där emellan"...

Okey. Precis som i Mythbusters, skiter jag i all källkritik gällande påståendena. Typ: Det sägs att man inte kan vaxa mustaschen på en sengångare samtidigt som man hoppar genom en eld-ring på en enduro-hoj. Således påstår jag: Det sägs att DSSD:n har störig ful text på innerringen samt att uret är ett "monster" som normala människor inte kan bära upp...

Då ska vi se.

Myt 1

Texten på ringen (Original Gas Escape Valve - Ring Lock System) stör mig faktiskt inte ett dugg. Knappt att man märker det. Normalt sätt kollar man ju inte på sitt ur med lupp. För att få lite perspektiv lade jag uret på motorhuven, och gick närmre och närmre...

Är det en Sub...?



Sub!



Jo, visst är det väl en Sub...?



Eller?



Myt 2: Har vuxit ifrån den åldern då man eventuellt mätte kroppsdelar. Vill nog mena att jag har ganska normala kontorshänder och armar.

"Smiter under manschetten? Check!



Och från lite avstånd:



Utan manschett:





Avslutningsvis. Myten om DSSD som "ful" och/eller "monster" anser jag... Busted!
Badklockan (Submarinern) är ju oerhört populär. Jag vill gärna slå ett slag för dykarklockan (Seadwellern) också. Ren gissning, men går det 9 sub:ar på 1 SD? Och går det 1 DSSD på 5 SD? Nå, jag hoppas någon fått upp ögonen extra på denna "tooligaste" av Rolexar...

Och så avslutar vi Crocodile Dundee-style: THATS not a monster-Watch... THIS is a monster-Watch:

Har haft en, och upplevde inte heller texten eller storleken som störande.
Så länge den sitter rätt på handleden (inget bilhandlarhäng här inte!;)
 

Tobbe.L

Omega
Jag störde inte mig heller på texten, inte ett dugg, det lägger man inte märke till om man inte kollar efter den.
Men det som fick mig att sälja var att den i långa loppet var alldeles för topptung(byte ner mig till nya lillebrorsan), men hade gärna behållit den om man hade skitit stålar <3
One day maybe :angel:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Dipsyn är nice om man kan bära upp den, personligen blir den för stor och därmed passar subben bättre. Men på rätt handled så! Sitter bra på dig. :)
 

paradis

Audemars
Har en kompis som har en, själv tycker jag att den är stor, men vacker. Provat men den passade mig inte alls.Den sitter perfekt på dig, en riktig fett klocka..........:)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tycker att den är riktigt grym! Skulle absolut kunna tänka mig att ha en, dock är tight länk ett måste eftersom den är väldigt topptung. Har iofs bara testat den nån gång hos handlare men vi får se vad framtiden har att erbjuda :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
DSSD upplevde jag inte som tung, tvärtom. När jag tog upp den första gången blev jag förvånad över hur lätt den var. Förväntade mig något helt annat.

Texten i innerringen har jag alltid hatat men jag kan erkänna att i verkligheten märkte jag inte ens den.

D-Blue är en fantastisk klocka. Oerhört snygg på alla sätt och vid, definitivt den DSSD jag vill ha!

Men dom är för stora för mig. Tyvärr.... :(
 
Topp