• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex endlinks

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har ropat in en Jubilélänk på Kaplans som jag hämtade idag. Det är en 20mm som jag skall ha till min Tudor Jumbo.
Ändlänkarna heter 555, dock är det skillnad på texten, den är mycket större på den ena. Jag har jämfört med andra ändlänkar på mina andra Rolex och Tudorlänkar och alla har text av den mindre sorten.
Bägge ser bra ut rent utseende och materialmässigt bra och rätt ut i lupp. Är ena ändlänken falsk?

Förresten, var hittar man refen på ett Jubilé? Finns det någon märkning (förutom det som sitter i viklåset)?

6RkpeZP.jpg


oOCo5Du.jpg


V3PImR8.jpg


zgVuWDc.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag lägger till en fråga. Ändlänkarna är för grunda, det blir en spalt mellan ändlänkar och klocka, vilka ändlänkar skall jag leta efter?

mvNWLlQ.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Olika gamla..... Thats all! Till jumbo caset heter endlinksen till Oysterlänken i alla fall 382.... men de är kluriga att hitta. 589 passar också bra.....men till jubilee... Vette katten...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag lägger till en fråga. Ändlänkarna är för grunda, det blir en spalt mellan ändlänkar och klocka, vilka ändlänkar skall jag leta efter?
Gick andra vägen, stal en oysterlänk till en flinga från en Jumbo. De passade utan allt för mycket massage. Så någon ändlänk som passar gmtn borde funka. Kan inte detta med refs.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Gick andra vägen, stal en oysterlänk till en flinga från en Jumbo. De passade utan allt för mycket massage. Så någon ändlänk som passar gmtn borde funka. Kan inte detta med refs.
Sorry boys, my bad! Med klockan väl på armen föll ändlänkarna på plats. De glappar lite men fungerar väl!
Tack för hjälpen och konsultationen! :)

JYpkxcd.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Sent på, märker jag. Kan hända att 550 (för GMT äldre) funkar ännu bättre. De nyare heter 502. Går ju alltid att massera ändlänkarna ngt.

A
 
Topp