• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex-experter se hit! (Hur justera jubilee-länk)

pnt

Rolex
2-Faktor
Hjälp! Jag behöver ta bort länkbitar från min nyinkomna Datejust 1601. Men hur fasen går det till egentligen? Måste man "bända" upp mittsektionen för att få ut pinen eller hur går det till? Verkar väldigt krångligt. Inte ens lokala urmakaren kunde lista ut hur man gör. Har försökt Google men hittar inget matnyttigt. Så här ser länken ut (lånad bild):

nyju6ena.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag var hos bergströms för att flytta länkar från en sida till andra. De sa att de gör det, de bänder loss och klämmer ihop men de avrådde ifrån det då länken blir svagare när de klämmer ihop. De rådde mig att köpa en modernare länk.

Så bergströms i Malmö kan iaf korta den så som du beskriver.
 
  • Like
Reactions: pnt

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min lokala urmakare kortade min gamla jubilee genom att bända upp mittlänkarna. Inga frågor och kostade 180 spänn.
 
  • Like
Reactions: pnt

jabla

Sarlacc
Lite känsla och vana krävs för ett bra resultat, särskilt när länkarna knips ihop igen. Plus bra verktyg förstås.
 
Topp