• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex experter se hit..

M021

Rolex
2-Faktor
Hallå,

Är ute efter en årsklocka från 87'

Sugen på en 16750,

Hittat dessa två, båda runt 42' i pris,

Vad säger ni, känns aningen polerade eller är jag ute och cyklar?


hoYQZap.jpg

R95gfWO.jpg
 

Dawsss

Omega
Nu är jag ingen expert men 42 lax känns spontant som för mycket. Kolla watchrecon.com för att få en bra prisbild!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser inte tavlan på pepsin konstig ut? Kanske är ljuset på bilden, men tim-markeringarna ser tjocka ut.
 

Hardy

Thug
Är du född 87 så är du för ung för tvåton ;)

Pepsin ser inte så dåligt ut! inte sönderpolerad

Mer bilder vore bra
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Är du född 87 så är du för ung för tvåton ;)

Pepsin ser inte så dåligt ut! inte sönderpolerad

Mer bilder vore bra
Eller inte... Det är väl antingen eller när det gäller tvåton; antingen i tjugofemårsåldern, eller i sextioårsåldern...Där emellan gäller "det beror på"...:D

Pepsin ser fin ut. Det håller jag med om. Ser professionellt polerad/slipad/borstad ut. Kolla bara att den fortfarande har tritiumvisare och tritiumtavla. Då kan den vara värd cirka det pris du anger. Inte annars.

Tvåtons-GMTn har de rundade boetthorn som uppstår när någon som inte är tillräckligt skicklig har släppts lös med polertrissan... Den är jag inte intresserad av.

Den nedre är för övrigt ett gott exempel på tidsenlig GMT, med plastglas och vitguldsmarkörer. Bästa valet om man zoomar in på 1987, tycker jag. Alternativet är en Submariner 168000 som väl hör hemma i exakt den perioden också. Hade 1987 varit mitt födelseår, hade jag hållit en 16750 pepsi högt som val, men nu är jag inte född 1987... Just idag känns det lite som om jag är samtida med graalen. Den riktiga alltså... Men ge mig en stark kopp kaffe, så yngrar jag nog till mig... :happyhappy:

A
 

Svanen

Omega
Martin, Kul att se att du är ute efter en årsklocka. Vi borde köpa en varsin =) Av de två bilder du visar gillar jag mest guld o stålen. Mer din stil =) Då får du en guld klocka som du suckar efter..
 
Topp