• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer 1

OscarA-H

Basic
Hej!
Har i mina ägor idag en Rolex Explorer ref 214270 fullset. Går lite i tankarna om att skaffa något nytt. Är inte super insatt och uppdaterad så vänder mig därför till er som kan detta med värde och priser bättre. Min fråga är simpel. Vad är rimligt pris att begära för en sådan dinka?
Go kväll!

Gå in på köp och sälj och sök på referensnummret så bör du få en någorlunda klar bild.

Sök på 214270 i säljforumet och kolla vad folk har begärt för den.. Du har väl inte glömt vad du betalade den för... Eller hoppades du att klockan stigit med 400% ?

Ange ålder och utgåva. Finns två versioner av denna ref varav den första kom 2011 och den andra 2016.

@Magnlar självklart vet jag vad jag gav för klockan och självklart tror jag inte att den gått upp med några 400% men eftersom att jag fortfarande är väldigt ung och inte har oändligt med stålar så är varje tusenlapp intjänad trevligt.

Visst kan du väl testa att börja där med prutmån. Rätt pris kanske är 42K ? Gav 49K för en sen 2017 mint skick i februari. Andra utgåvan som är mer populär och med 4+ års garanti kvar. Men i allmänna Rolex-hajpen så kanske dessa också stigit?
Yes lite i dem vägarna jag tänkte. Tack för svar. Trevlig klocka du införskaffat. Grattis:)

Tillbaka
Topp