• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer 114270, Glycine Airman no1, Yema Superman GMT Coke

Mikaell

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
Pris
Olika
Returpolicy
Ja, inom 24h om ej som beskrivet
Bilder Skickat
  1. Ja
SÅLD Rolex Explorer 114270 Fullset
49kkr

Ytterligare en ikon får lämna. Köpt 2017 av mig på forumet. Från 2001, men uttagen först 2004 i USA.
  • Fullset enl bild (2001/2004) samt att jag skickar med extra länkbit
  • 36mm i diameter
  • Går stabilt +2 spd
  • SEL
  • Trycktestad, men okänd servicehistorik
Klockan har används som en Explorer är menad att användas, så det finns minidings, märken efter länkbyten, repor och hairlines. Länken har begynnande diskbänksyta. Serienummer och modellnummer syns bra och glas intakt.
De stora sakerna som kan ses på bilderna:

  • Litet märke på tavlan (8.30) samt på index 8 och 9. Upplevs inte iögonfallande.
  • Länken saknar en svängd bit, finns ej att köpa hos ad vad jag vet

Glycine Airman no1
7900kr
6900kr
TILLBAKADRAGEN

  • Fullset enl bild (Nov 2018)
  • Purist (24h-tavla utan GMT-visare)
  • 36 mm i diameter, 11,6 mm tjock, och 44 mm L2L
  • Limiterad nr 0065 av 1000
  • Plexi utan djupa repor
  • Oanvänt original läderband
  • Urverk GL293 (Sellitabaserat)
  • I fint skick, inga dings eller repor. Hairlines på sidan av boett samt baksida samt spår av bandbyten
Den vita puristversionen av Airman no1 är tydligen den modell som är mest trogen historiken, då Glycine 1953 visade sin första prototyp som var just vit och hade 24h-verk och tavla.

SÅLD Yema Superman GMT Coke, 39mm
11500kr

  • Fullset enl bild (Jan 2020)
  • 39 mm i diameter, 13 mm tjock, och ca 47 mm L2L
  • Limiterad nr 089 av 100
  • Safirglas
  • Urverk ETA 2893 GMT
  • Dykarförlängning på länk
  • 300m
Klockan har används flitigt, så det finns minidings, märken efter länkbyten, repor på inlägg och hairlines.

Skickar naturligtvis fler bilder vid intresse.
Ser gärna en affär F2F i Göteborg med omnejd med forumsmedlem med referenser. Kan skicka på köparens ansvar.
Jag förbehåller mig rätten att välja vem jag säljer till samt dra tillbaks annonsen (dock ej under pågående affär).
Swish is king.

IMG_3480.jpg
IMG_3483.jpg
IMG_3485.jpg

IMG_3489.jpg
IMG_3487.jpg
IMG_3488.jpg
IMG_3497.jpg
IMG_3499.jpg
IMG_3500.jpg
IMG_3506.jpg
IMG_3508.jpg

IMG_3509.jpg

IMG_3511.jpg
IMG_3516.jpg
IMG_3518.jpg

IMG_3513.jpg
 
Senast ändrad:
Topp