• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer 2 - vad begära i pris?

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vad kan en fullset Rolex Explorer 2 D-serie från 2006 vara värt?

Säljaren vill ha 34kkr - rimligt?

Med vänlig hälsning,
Magnus
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Uppfattar att Explorer 2 D serie har i generellt sett något lägre värde begagnat jmfrt med vanliga submariner.
Är det någonting som ni Rolex experter kan bekräfta?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Magnlar skrev:
Jag borde ha omformulerat mig lite, dvs. Varför är Explorer billigare begagnat jmfrt med Sub trots de låg i samma pris från början. Mindre eftertraktade kanske?

En tokvild chansning är att priset beror på tillgång och efterfrågan. :?
 

AndyAnd

Cartier
Jag upplever priserna som folk nämner på forumet som rena önsketankar ibland. Speedmasters det aldrig skulle betalas mer än 13-15k för, automatiska seamasters för 8-9k. Visst går det att hitta enstaka ex någon gång till dessa priser men de är långt ifrån vanliga. Åtminstone inte där jag sonderar marknaden... Hade gärna tagit del av dessa erbjudanden om jag kunde hitta dem.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Rolex Explorer 2 - vad begära i pris?

AndyAnd skrev:
Jag upplever priserna som folk nämner på forumet som rena önsketankar ibland. Speedmasters det aldrig skulle betalas mer än 13-15k för, automatiska seamasters för 8-9k. Visst går det att hitta enstaka ex någon gång till dessa priser men de är långt ifrån vanliga. Åtminstone inte där jag sonderar marknaden... Hade gärna tagit del av dessa erbjudanden om jag kunde hitta dem.

+1
Tittar man på Chrono24, Kaplans och tex Uretvintage, så känns det som att priserna är de dubbla... :shock:
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Nu är jag lite osäker på om du syftar till spencers svar, men på chrono24 ligger det typ 60 stycken 16570 under 30k.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I mars 2012 köpte jag en full set Exp II där allt verkligen var med för 24 tkr på TTT. Det var ett klipp men att betala mer än 30 för en Exp II som inte är nära ny är bara dumt och visar att man kanske är dålig på att göra affärer.. Vimlar av folk på Blocket som har ute varor till fantasipriser. Det innebär inte att de får de sålt för de priserna..
 

Gavve

Greven
2-Faktor
AndyAnd skrev:
Jag upplever priserna som folk nämner på forumet som rena önsketankar ibland. Speedmasters det aldrig skulle betalas mer än 13-15k för, automatiska seamasters för 8-9k. Visst går det att hitta enstaka ex någon gång till dessa priser men de är långt ifrån vanliga. Åtminstone inte där jag sonderar marknaden... Hade gärna tagit del av dessa erbjudanden om jag kunde hitta dem.

Håller med. Nu köpte jag förvisso min speedy pro (ej box, men cert) för mindre än det du skrev. Det ska dock tilläggas att jag aldrig sprungit på en Speedmaster under 15 sen dess så det handlar ju om flyt och med fördel en okunnig säljare. Det är som bekant inte olagligt att göra bra affärer.

Skulle pynta runt 25 för exp2... Dock inga krav på box/cert då. Fan... Blev nästan sugen
 
Topp