• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer 214270 Unboxing

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tjena allihop!
Fyller 18 år om ett par månader så hade börjat kika runt vad jag skulle belöna mig själv med. Jag var inspikad på Rolex av diverse olika anledningar, men vilken modell jag skulle köpa var till en början svårt att bestämma.


Efter extremt mycket övervägande och funderande bar det sig igår av till Engströms Ur i Jönköping, (för tredje gången på en relativt kort period). Skillnaden jämfört med de två tidigare besöken var att jag nu hade bestämt mig! -Jag skulle köpa min första Rolex!

Det blev en Rolex explorer 214270 (mk2) https://www.rolex.com/watches/explorer/m214270-0003.html
En riktig klassiker i Rolexfamiljen, tidslös design och svår att tycka illa om!

Klockans Historia tror jag de flesta här är familjära med så den delen skippar jag.
Men här kommer lite basic specs:
-39mm i diameter
-904L stainless steel
-Oysterlänk med easylink extension
-Urverk 3132 (med paraflex shock absorbers)
-48h power reserve
-100m vattentät

Fyller egentligen inte förrän om tre månader men ingen har väll dött av en förtidig gåva?

Njut av pakteröppning!
IMG_9309.JPG
IMG_9310.JPG
IMG_9311.JPG
IMG_9312.JPG
IMG_9313.JPG
IMG_9315.JPG
FullSizeRender.jpg
IMG_9317.JPG
FullSizeRender 2.jpg
 
Topp