• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II 16570 eller Omega PO 2500?

Joppeman

Breitling
Hej alla KS:are,

Det här blir min första tråd och jag hoppas att jag kan få lite vägledning vid köp av klocka.

Jag har bestämt mig för att antingen köpa en Rolex Explorer II 16570 eller en Omega PO 2500, men har svårt att bestämma mig för vilken det blir. Jag vet att det kanske är som att jämföra äpplen med päron, men vilken klocka föredrar ni av dessa två?

Tacksam för svar!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag säger också 16570. PO'n har jag aldrig fallit för även om det verkar vara en fantastisk klocka. Expyn har en klassisk storlek och det är en Rolex. Roligare i mina ögon.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tycker båda är riktigt fina; det kan inte slå fel oavsett vilken du väljer. Som alltid handlar det om vad du själv känner efter att ha provat. I slutändan kanske det är storlekskillnaden som avgör för din räkning? Antingen Expyns 40 mm eller PO:ns 42 mm (antar att 45,5 mm inte är en del av ekvationen). Sen har vi ju färgfrågan; är du inne på vit eller svart Expy? Är det vit ställs ju detta mot PO:ns svarta..
 

Joppeman

Breitling
Tycker båda är riktigt fina; det kan inte slå fel oavsett vilken du väljer. Som alltid handlar det om vad du själv känner efter att ha provat. I slutändan kanske det är storlekskillnaden som avgör för din räkning? Antingen Expyns 40 mm eller PO:ns 42 mm (antar att 45,5 mm inte är en del av ekvationen). Sen har vi ju färgfrågan; är du inne på vit eller svart Expy? Är det vit ställs ju detta mot PO:ns svarta..


PO:ns 45,5 mm tyckte jag var alldeles för stor för min smak (jag har ganska små handleder). Men jag tyckte såväl Expyns 40 mm och PO:ns 42 mm satt fint. Så det är väl en smaksak som du säger! Angående färg har jag faktiskt inte bestämt mig. Jag har tidigare föredragit svart, men jag tycker att Expyns vita känns otroligt fräsch!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
PO:ns 45,5 mm tyckte jag var alldeles för stor för min smak (jag har ganska små handleder). Men jag tyckte såväl Expyns 40 mm och PO:ns 42 mm satt fint. Så det är väl en smaksak som du säger! Angående färg har jag faktiskt inte bestämt mig. Jag har tidigare föredragit svart, men jag tycker att Expyns vita känns otroligt fräsch!

Kan intyga att den är grymt fräsch i vitt, inte minst lagom till vår, sommar och sol!
Jag tänker ju köpa svart tavla till min 216570 lagom till hösten; man torde väl kunna göra samma sak med 16570? I så fall är ditt val givet! En Expy med både vit och svart tavla tillgängliga is da shit!
 

JesperO

Rolex
explorern är ju faktiskt ganska tråkig... förstår inte vurmen för den riktigt... tror den får många poäng för att det är en Rolex...
tycker PO känns betydligt mer välbyggd, länken känns mindre rasslig...
det är ju inte för inte som Rolex gjorde en uppdatering...
 
16570
+ länk
+ storlek
+ GMT
- dyrare?
- vattentäthet

PO
+ vridring
+ vattentäthet
+- 42 eller 45,5 mm
- länk
- klumpig
- inte Rolex :)

Enkel matematik: Rolex 16570!
 

egbert

Panerai
20 inlägg och inte en bild.
Lägger min röst på denna (tillika min egen).
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    186.8 KB · Visningar: 91

Johan M

Cartier
Äger en 16570 och även om jag inte är sugen på en PO 2500 så tycker jag att den är en jäkligt snygg klocka. En klocka man kan ha länge, kanske t o m tidlös i sin design.

16570 är fin för den är inte så jäkla stor och den har GMT-visare. Den sitter skönt och jag upplever inte länken som rasslig. Finishen kunde varit bättre, där tycker jag att Rolex inte förtjänar något beröm, min SMP har högre finish.

Mina polare tycker att min 16750 är den snyggaste klockan jag har.
 
Topp