• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer II 16570 Vit & Svart Fullset

Burgundy

Omega
2-Faktor
Med viss tvekan och vemod säljer jag min riktigt fina Explorer II, pga av ny klocka är på väg samt att denna inte används i den omfattning den är värd.

Denna Explorer II (16570) är från 2008, uthämtad på Nymans, och kommer med vit tavla (Polar). Dock finns även svart tavla om man vill byta/alternera. Denna har graverad rehaut (innerring) vilket påvisar att även verket är det uppdaterade cal.3106. Har själv ägt klockan från 2013 och den har under den tiden inte blivit servad, mer än byte av tavla. Anser att klockan är i bra skick med vass boett, men självklart finns bruksspår (hairlines) av normalt bärande, primärt på spänne och blanka dela. Inget djupare och som inte kan poleras bort, vilket jag personligen inte skulle göra. Min tro är att klockan aldrig polerats.

Fullset, förutom själva klockan kommer följande tillbehör:
- Svart tavla (med tillhörande visare)
- Extra länkbit
- Box med tillhörande ytterbox
- Cert och certhållare
- Instruktionsböcker
- Hangtag
- Putsduk
- Rolexbroschyr från 2008 med tillhörande prislista
Vid snabb och smidig affär kommer även svart croco-band (Hirsch) med Rolex-spänne med som bonus.

Pris 39500kr

Klockan finns i centrala Stockholm och säljs helst F2F. Betalning sker med fördel via Swish. Ingen retur vid F2F. Skulle den skickas står köparen för värdefrakt och då gäller returen 24h efter uthämtning, även returfrakt står köparen för. Pengar returneras när klockan är tillbaka och säkerställd att den är i samma skick.

Exp1.jpg


Exp2.jpg


Exp3.jpg


Exp4.jpg


Exp5.jpg


Bild från tidigare med svart tavla.
Exp6.jpg


Bonus
Exp7.jpg


Tack för annonsplatsen KS! Först till kvarn…innan jag ändrar mig :)
 
Topp