• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Tolla

Omega
Premiärturen med nya klockan :cigar:
IMG_0860.JPG

Stort grattis! Bra val ;)
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nja, tror det är den vita tavlan. Har tyckt att jag haft så många klockor med svart, så det är andra gången jag försöker mig på denna.
 

niclashill

Cartier
Dess utformning och relativa platthet gör att den i mitt tycke (iaf på mina 18,5 cm) sitter väsentligt skönare än 40mm-modellerna med maxicase..
Helt enig. Svår känsla att beskriva, men klockan liksom sluts runt handleden på ett sätt som få Rolexmodeller gör (vanliga Explorer 39an har också den talangen)
 

niclashill

Cartier
Jag var ju, som jag skrev i en annan tråd, ute efter en Panerai som skulle kampera ihop med min dweller. Men avbröt affären, och körde Explorer2 istället. Inte minst pga länken (älskar nya oysterlänkarna) och urverket. Exp2 går spot on, +/- 0. Kaliber 3187 har fått mkt beröm, helt klart värt det. Är aldrig nervös när jag köper Rolex, inte heller nu.
20170603_163744.jpg
 

forsii

Omega
Satan vad vacker den vita tavlan är....sen att lumen är blå gör mig lite hård. Blir nog en sådan eller en Omega SMP 300 i examenspresent nästa år. :)
 
Jag var ju, som jag skrev i en annan tråd, ute efter en Panerai som skulle kampera ihop med min dweller. Men avbröt affären, och körde Explorer2 istället. Inte minst pga länken (älskar nya oysterlänkarna) och urverket. Exp2 går spot on, +/- 0. Kaliber 3187 har fått mkt beröm, helt klart värt det. Är aldrig nervös när jag köper Rolex, inte heller nu.
20170603_163744.jpg
+/- 0 är riktigt fint, min snabbade sig 8 sekunder förra månaden (1e maj - 31e maj) och då är den ändå med på mycket skit den aldrig borde fått uppleva. Grym klocka får man väl lov att säga :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0124.jpg
Ja visst blir man lite hård av lumen.

Är det någon som bytt tavla och visare förut? Har för mig att någon gjort det tidigare i forumet, men på senaste tid? Har för mig att man inte fick behålla orginaltavlan?! Eller är jag ute och cyklar kanske..
Du är ute och cyklar.
Tavelbyte inkl trycktset och visare kostar 5200kr hos rob e. Du får behålla tavlan, visarna och dina gamla packningar med :)
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag var ju, som jag skrev i en annan tråd, ute efter en Panerai som skulle kampera ihop med min dweller. Men avbröt affären, och körde Explorer2 istället. Inte minst pga länken (älskar nya oysterlänkarna) och urverket. Exp2 går spot on, +/- 0. Kaliber 3187 har fått mkt beröm, helt klart värt det. Är aldrig nervös när jag köper Rolex, inte heller nu.
20170603_163744.jpg

Det verkligen bra tooligt ut på den bilden
 
Topp