• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

niclashill

Cartier
Fråga: vilken tidszon kör ni förutom CET? Själv kör jag New York/Washington, fråga mig inte varför.
20170606_140755.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hur bärs explorerII mot en sub?(keramisk med maxicase)
Vet att den är större, men hur upplevs den? har för mig den är tunnare än en sub också?

Någon som har bild där man ser dem båda bredvid varandra både på armen samt där man ser tjockleken? :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hur bärs explorerII mot en sub?(keramisk med maxicase)
Vet att den är större, men hur upplevs den? har för mig den är tunnare än en sub också?

Någon som har bild där man ser dem båda bredvid varandra både på armen samt där man ser tjockleken? :)

Tycker att 216570 bär mindre klumpigt än 116610. Min gamla Hulk kändes som en fyrkant på handleden. Gillar formerna bättre i 216570. Upplevs med andra ord smidigare och bättre, tycker jag :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Subben bärs och upplevs mindre på handleden @Richie . Har postat detta i nån tråd, du får leta :). Exp är lite tunnare dock
Men du har väl en 116613? Kan bli cool kombo med expy.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Subben bärs och upplevs mindre på handleden @Richie . Har postat detta i nån tråd, du får leta :). Exp är lite tunnare dock
Men du har väl en 116613? Kan bli cool kombo med expy.
Det stämmer! Grejen är dock den att jag nyligen köpt lägenhet, och ny bil är på g så att äga båda är tyvärr inget alternativ :( går istället i tankarna att få loss lite kapital och isf köra på en expII istället, tror dock det blir svårt att skilja sig från TTn.
Har än sålänge inget behov av det, bara lite tankar som jag spånar på eftersom Explorer alltid funnits där som ett "alternativ" även innan jag köpte min sub :)
 
Topp