• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

IMG_2078.JPG


Skarvning offshore av 135 kvolt-kabel. Manligast ;) Fick tyvärr inte klockan med på någon av bilderna :(
 
Det skulle jag vilja göra, allt som är offshore är alltid lite manligare och coolare :)
Jobbar du med sånt hela tiden och är det något man kan söka sig till?
Hade ingenting med själva skarvningen att göra, så du är manligast fortfarande ;)

Jobbade på plattformen dom stod och skarvade på bara, har hänt vi farit på sådana skarvningsuppdrag ibland, främst i Tyskland :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Jag är ännu en sån där person som tänkt ”Explorer 2? Aldrig i livet” men 216570 är ta mig tusan rätt läcker ändå.. speciellt när man bara kan ana ett svagt ljusblått sken från indexen :)
 
  • Like
Reactions: F32

niclashill

Cartier
Fråga: är det AR på insidan på nya exp2 eller är det vita tavlan som gör att det inte reflekteras så mkt? Tycker mig märka skillnad på svart exp2 2012 och vit exp2 2017.....
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fråga: är det AR på insidan på nya exp2 eller är det vita tavlan som gör att det inte reflekteras så mkt? Tycker mig märka skillnad på svart exp2 2012 och vit exp2 2017.....

Det är bara AR under datumbubblan, så det är snarare den vita tavlan som reflekterar något mindre än den svarta. Köpte en vit för tre år sedan och fick tag på en svart tavla något senare. Den fick sitta i ett halvår innan jag tröttnade på att den var ovanligt hopplös att fota och svår att läsa av tiden på, det senare pga av att visarna till den svarta tavlan är svarta från centrum och en bit ut. Blir knappt något synligt kvar av timvisaren. Under det halvår jag hade den svarta tavlan i lyckades jag ta en handfull kort jag var nöjd med, det här t ex:
Rolex E 2015-11-14.jpg


Något lättare att få till skapliga kort på den vita och framför allt att läsa av tiden:
Rolex E 2015-06-28.jpg


Båda två är grymt snygga men ska jag sätta i den svarta tavlan igen får det bli en franken, dvs med visarna från den vita ... :woot:

Kul att du köpte en av varje och grattis till två riktigt fina klockor. Jag var inne på precis samma sak för ett par år sedan men fegade ur när jag kunde få loss en svart tavla till vettigt pris.
https://klocksnack.se/threads/svart-vit-eller-både-och.41502/
 
Senast ändrad:

niclashill

Cartier
Det är bara AR under datumbubblan, så det är snarare den vita tavlan som reflekterar något mindre än den svarta. Köpte en vit för tre år sedan och fick tag på en svart tavla något senare. Den fick sitta i ett halvår innan jag tröttnade på att den var ovanligt hopplös att fota och svår att läsa av tiden på, det senare pga av att visarna till den svarta tavlan är svarta från centrum och en bit ut. Blir knappt något synligt kvar av timvisaren. På det halvår jag hade den svarta tavlan i lyckades jag ta en handfull kort jag var nöjd med, det här t ex:
Rolex E 2015-11-14.jpg


Något lättare att få till skapliga kort på den vita och framför allt att läsa av tiden:
Rolex E 2015-06-28.jpg

Båda två är grymt snygga men ska jag sätta i den svarta tavlan igen får det bli en franken, dvs med visarna från den vita ... :woot:

Kul att du köpte en av varje och grattis till två riktigt fina klockor. Jag var inne på precis samma sak för ett par år sedan men fegade ur när jag kunde få loss en svart tavla till vettigt pris.
https://klocksnack.se/threads/svart-vit-eller-både-och.41502/

Tack, ja, de har båda sina styrkor. Jag gillar ju fantomvisarna, men å andra sidan är den vita extremt lättläst. Och den svarta är mycket mer svårfotad jft med den vita, helt enig.
Är nöjd med mina två, kör nonstop med den vita nu, men tanken är att jag ska växla någon gång per vecka.
(Blev faktiskt förvånad över hur mycket snyggare den vita var IRL, brukar vara tvärtom med klockor man googlar på)
 

caveman_norway

Breitling
Tackar så mycket.. och välkommen hit till forumet!!!

Tack for det. Har fulgt forumet her lenge men meldte meg først inn i dag. Jeg er jo norsk og veldig aktiv på Norske forumet tidssonen. Det er noen av dere her som er medlemmer på tidssonen vet jeg. :)
Vi skandinaviske klokkenerder må holde sammen. hehe.. Jeg har foresten bodd 7 år i Sverige. 3 år i Mellerud og 4 år i Trollhettan.. I love Sweden. :):cool:
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Nattsuddade med mitt nyinköp igår natt (Rolex Explorer II 216570). Bästa lumen jag någonsin sett på en klocka.
Efter 8 år med en Explorer II 16570 så har jag nu bytt upp mig till denna. Underbart stor skillnad! Jag har varit väldigt nöjd med den gamla och var rädd att skillnaden inte skulle vara så stor men det känns som en helt ny klocka och inte bara en uppgradering, trots att jag inte bytte färg på tavlan. Får se om den här får stanna i 8 år den också.

IMG_0129.jpg
 

niclashill

Cartier
Nattsuddade med mitt nyinköp igår natt (Rolex Explorer II 216570). Bästa lumen jag någonsin sett på en klocka.
Efter 8 år med en Explorer II 16570 så har jag nu bytt upp mig till denna. Underbart stor skillnad! Jag har varit väldigt nöjd med den gamla och var rädd att skillnaden inte skulle vara så stor men det känns som en helt ny klocka och inte bara en uppgradering, trots att jag inte bytte färg på tavlan. Får se om den här får stanna i 8 år den också.

IMG_0129.jpg

Ja, det är något speciellt med dessa. Hade min ena till försäljning, men satte på mig den efter några månader - och det var som att komma hem. Nu är den bannlyst från försäljning. Alla två.
 
Topp