• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Adro

Panerai
2-Faktor
FA72DBA6-85ED-48F4-BF11-01EC632D5CA6.jpeg
4EB33BF5-96A2-4AA1-B220-950D62E65235.jpeg
 

Peddjy

Cartier
Jag skulle vilja se en Expy I med räfflad bezel! Ha överseende med mitt taskigt snabba fotomontage..
133721A3-5DF6-4203-BB5C-6DB59EF5D9DC.jpeg
 
Hade varit kul att se lite spännande tavelalternativ faktiskt :) Skrikiga färger men ändå stilfullt, hade inte varit någon match för rålecks om dom lagt den sidan till :D

Förövrigt så hade ju en helguld (gulguld) blivit en riktig håll käften-klocka.. en brukis i lyxförpackning!
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Tycker riktigt mycket om denna modell och har ägt den ett par gånger. Det enda som gnager för mig med 17cm handleder är att den är något för stor. Den gamla modellen känns alldeles för liten. Kunde de inte gjort den i 41mm!? Skall jag byta till en "tråk-sub" eller vänja mig vid storleken?

IMG_7330.jpg
Tvinga dig att uppskatta dess storlek.:cigar:
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ang. storlekspratet:
Hur hög är Exp II samt vad ligger den på för vikt? :)
Ställer den i jämförelse med subben och tänker att diametern är ju inte allt, ser nästan ut som att den är tunnare än en 6siffrig sub?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ang. storlekspratet:
Hur hög är Exp II samt vad ligger den på för vikt? :)
Ställer den i jämförelse med subben och tänker att diametern är ju inte allt, ser nästan ut som att den är tunnare än en 6siffrig sub?
Japp den är tunnare än subc kommer dock inte ihåg hur mkt. När jag hade expy o jämförde så var skillnaden. uppenbar i tjocklek även om det kanske skiljer rätt lite
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker riktigt mycket om denna modell och har ägt den ett par gånger. Det enda som gnager för mig med 17cm handleder är att den är något för stor. Den gamla modellen känns alldeles för liten. Kunde de inte gjort den i 41mm!? Skall jag byta till en "tråk-sub" eller vänja mig vid storleken?

IMG_7330.jpg
Bara att vänja dig, det är en grym klocka så ge den några månader iaf innan du flippar
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Upplevde också det i början! Shit vad den känns stor osv.. men det släppte när man fått länken som man ville ha den och sådär. :)

Nu är den en naturlig del av handleden i både vått och torrt :D
Jag har min som jag faktiskt haft 1 år som en vardagsklocka också. Det är garanterat den jag använder mest. Och också den som jag suttit och fluktat mest på Rolexhemsida innan jag slog till också...
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Kommer det en exp2a i ädelmetall på Basel 2018?
9A0089F8-7536-4138-AA93-742CC9347C2F.jpeg


Vilket material skulle ni vilja se?
Rosé kanske?
Hade gärna sett en ny modell i stål...där man hade gjort den nån millimeter mindre samt gjort visarna lite smalare etc. Kan sakna min svarta ibland även om just visarna blev en dealbreaker för mig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hade gärna sett en ny modell i stål...där man hade gjort den nån millimeter mindre samt gjort visarna lite smalare etc. Kan sakna min svarta ibland även om just visarna blev en dealbreaker för mig.
Håller med om storleken att den skulle bli ännu bättre av att gå ner lite. Det är en stor klocka, helt klart.

Men jäklar vad jag tycker den är snygg. Sticker ut lite skönt.
 
Topp