• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

image.jpeg
Också närapå toootalt helnöjd. Ska man anmärka på något är det, tycker jag, visarna på den svarta. Det blir svårt läsa av tiden ibland pga det svarta längst in, särskilt timvisaren. Hade varit mycket snyggare utan detta. Tavlan är matt och visarna blanka...!? Samma sak med GMT-visaren, så mycket snyggare på den vita. Men att byta visare tror jag skulle se konstigt ut... Nåväl...

Därför är vitt det enda valet... ;) Nej låt oss inte starta ett sånt krig!

Tycker den svarta ser trevlig ut också. Men kontrasterna på den vita tillsammans med en mer sportig känsla gjorde inte valet speciellt svårt för mig. :)
 
Btw, ingen som har något tips på ett orange tygband av kraftigare modell? Hade varit kul att prova till expyn. Vill dock ej ha något finlir utan gärna av lite "tooligare" modell :)

Tänkt att beställa Rubberb men är kluven. Hade gärna testat först innan man beställer då dom är rätt så dyra :)
 

Husse

Patek
Jaha, hade någon frågat mig för ett år sedan vad jag tyckte om Explorer II hade jag sagt "Aldrig att jag köper en sån!"
Nu så har jag börjat planera ekonomin för att jag MÅSTE ha en Explorer II. Naturligtvis med vit tavla eftersom att jag älskar svarta tavlor...
Är det någon här på KS som kan förklara vad som händer med mig;)!?!
 
Senast ändrad:

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Jag i typ februari: Äsch, Rolex vill jag inte ha. Överpretentiöst och lökigt är vad det är.
Jag idag: Vilken familjemedlem, förutom min FOIS som stannar, kan jag sälja för att kunna slänga upp 72' på disken hos Nymans för en vit 216570.

Skrämmande o_O:)
 
Topp