• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Funkar absolut men tillfälligt, länken vinner alltid i längden.
Jo man landar ju oftast i den insikten tillslut..
Tycker det funkar bra.
Sett en konfiguration med ett rubber med en orange rand i och den lösningen var kalasbra.
Också sett bilder på det, blir riktigt festligt! De hade bara helrorange eller helsvart i den butiken jag var i dock.
Snyggt! Är själv sugen på ett helsvart gummi att kunna variera med.
Tack! Även om länken så småningom kommer åka på igen, så får jag säga att gummikvalitén är outstanding, men det kanske man ska förvänta sig av några gram gummi för 2 pix :)
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket bilder på vita här sista tiden... Råder bot och god jul! :)

8B6CD762-FDD5-4D74-B3AF-191AB67B24EB.jpeg
0A5ABDCA-3B56-4A4C-8D20-CBCC46001D82.jpeg
608105CA-E610-4D5C-8EF9-808621983FD5.jpeg
BFA95CE4-207A-43B0-BD68-5192DF15EC27.jpeg

852BB613-2D5C-46A8-9982-A95133AB5D6B.jpeg

D4E40C32-CBAA-4E58-B92E-E5A61B907EA8.jpeg
Fyller väl på med svart :)
ED2BF6A4-A389-4124-B733-806E062B2DFC.jpeg
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Tycker det funkar bra.
Sett en konfiguration med ett rubber med en orange rand i och den lösningen var kalasbra.

Jo man landar ju oftast i den insikten tillslut..

Också sett bilder på det, blir riktigt festligt! De hade bara helrorange eller helsvart i den butiken jag var i dock.

Tack! Även om länken så småningom kommer åka på igen, så får jag säga att gummikvalitén är outstanding, men det kanske man ska förvänta sig av några gram gummi för 2 pix :)

Jag har den svarta med orange rand i mitten! Tyckte inte den gick 100% ihop med den vita tavlan men ska nog ge den ett nytt försök.
Det är faktiskt största anledningen till att jag funderar på att byta till den svarta tavlan ett tag eftersom det gummit kommer se helt fantastiskt ut med den.
Bandet är väldigt bekvämt och den orangea randen matchar det orangea i tavlan perfekt.

Är lite sugen på att köpa ett helorange till min milgauss faktiskt. Ser grym ut med det.

IMG_4362.jpg
 
Senast ändrad:

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Här är den med gummit med orangea randen. Ser väl ok ut tycker jag men den gör sig nog mycket bättre med den svarta tavlan!
20181229_121241.jpg
20181229_121305.jpg


Efter några svettiga ögonblick med en vass kniv lyckades jag även modifiera bandet så att det funkar ihop med easylink som ni kan se i bakgrunden!
20181229_121323.jpg
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Här är den med gummit med orangea randen. Ser väl ok ut tycker jag men den gör sig nog mycket bättre med den svarta tavlan!
20181229_121241.jpg
20181229_121305.jpg


Efter några svettiga ögonblick med en vass kniv lyckades jag även modifiera bandet så att det funkar ihop med easylink som ni kan se i bakgrunden!
20181229_121323.jpg
Tyckte de funka, snygg kirurgi med easylink också :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Här är den med gummit med orangea randen. Ser väl ok ut tycker jag men den gör sig nog mycket bättre med den svarta tavlan!
20181229_121241.jpg
20181229_121305.jpg


Efter några svettiga ögonblick med en vass kniv lyckades jag även modifiera bandet så att det funkar ihop med easylink som ni kan se i bakgrunden!
20181229_121323.jpg
Modifiera?
Är inte gummit bolt on på låset bara?
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Modifiera?
Är inte gummit bolt on på låset bara?
Det går på låset utan problem, men det är lika brett hela vägen ut vilket innebär att om man vill använda easylink så måste man skära bort några mm i på varje sida för att den ska gå in i länkbiten. Titta hur gummit smalnar av in i länkbiten på sista bilden så ser du vad jag menar. Gummit kommer inte så utan måste skäras till.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Det går på låset utan problem, men det är lika brett hela vägen ut vilket innebär att om man vill använda easylink så måste man skära bort några mm i på varje sida för att den ska gå in i länkbiten. Titta hur gummit smalnar av in i länkbiten på sista bilden så ser du vad jag menar. Gummit kommer inte så utan måste skäras till.
Aha så man använder inte den lilla länkbiten till Easylink annars? utan kör gummit rakt i låset istället? Fan vad illa isf..
Mitt Everest passar in i Glidelock så det funkar precis som med länken, men dessvärre finns ju inte everest till 216570 :(

Edit: Var tvungen att kolla hemsidan, förstår dig nu!
Imo rätt kass för ett gummi i den prisklassen.
Skärmavbild 2018-12-29 kl. 13.33.35.png
 
Senast ändrad:

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Aha så man använder inte den lilla länkbiten till Easylink annars? utan kör gummit rakt i låset istället? Fan vad illa isf..
Mitt Everest passar in i Glidelock så det funkar precis som med länken, men dessvärre finns ju inte everest till 216570 :(

Edit: Var tvungen att kolla hemsidan, förstår dig nu!
Imo rätt kass för ett gummi i den prisklassen.
Skärmavbild 2018-12-29 kl. 13.33.35.png
Ja precis. Det är en kompromiss för att man ska kunna storleksanpassa bandet genom att skära bort sektioner längst ut. Du ser sektionerna rätt tydligt i sista bilden jag lade upp, närmast låset. Finns för- och nackdelar med både Rubber b och Everest sätt att lösa det. Om jag minns rätt så går ju Everest inte att storleksanpassa alls efter köp utan man får se till att beställa rätt mått från början. Men då funkar det out of the box med easylink. Denna går att storleksanpassa, men måste moddas för att funka med easylink.

Helst hade jag tagit varianten med vanligt spänne för att slippa hålla på med att ta över låset från länken varje gång man ska använda gummit. Samt att det är det överlägset enklaste sättet att storleksanpassa. Varianten med vanligt spänne säljs dock inte till 216570.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ja precis. Det är en kompromiss för att man ska kunna storleksanpassa bandet genom att skära bort sektioner längst ut. Du ser sektionerna rätt tydligt i sista bilden jag lade upp, närmast låset. Finns för- och nackdelar med både Rubber b och Everest sätt att lösa det. Om jag minns rätt så går ju Everest inte att storleksanpassa alls efter köp utan man får se till att beställa rätt mått från början. Men då funkar det out of the box med easylink. Denna går att storleksanpassa, men måste moddas för att funka med easylink.

Helst hade jag tagit varianten med vanligt spänne för att slippa hålla på med att ta över låset från länken varje gång man ska använda gummit. Samt att det är det överlägset enklaste sättet att storleksanpassa. Varianten med vanligt spänne säljs dock inte till 216570.
Du har en poäng!
Kan hålla med dig om att vanliga spännet är ju lättast, men det är ju snyggare, samt ser mer "original" ut när man kör med viklåset :)
 
Jahapp, det här var ju mindre kul.
Mätte upp den på jobbet medan två reparationer var i tvätt och märkte att haltningen var på tok för hög (2.3 i snitt.) och detta med kronan utskruvad, länk avtagen och bakboett öppnad. (Med Rolex Maxi-boetter så kan haltningen "eka" om allt är stängt och ge en felaktig mätning, så därav bäst att öppna upp under mätning.)
Hörde med min teamleader som tidigare jobbat länge för Rolex UK att ta en titt på saker jag var tveksam på, och vi kom fram till att klinkhjulen är rätt slitna. Efter 2.5 år.
Då blir det resa nr. 2 ner till Geneve för den på 2.5 år!
 

erikje

Breitling
Jahapp, det här var ju mindre kul.
Mätte upp den på jobbet medan två reparationer var i tvätt och märkte att haltningen var på tok för hög (2.3 i snitt.) och detta med kronan utskruvad, länk avtagen och bakboett öppnad. (Med Rolex Maxi-boetter så kan haltningen "eka" om allt är stängt och ge en felaktig mätning, så därav bäst att öppna upp under mätning.)
Hörde med min teamleader som tidigare jobbat länge för Rolex UK att ta en titt på saker jag var tveksam på, och vi kom fram till att klinkhjulen är rätt slitna. Efter 2.5 år.
Då blir det resa nr. 2 ner till Geneve för den på 2.5 år!
Vad innebär detta? Att klockan går 2,3 sekunder för snabbt i snitt per dygn?
 
Topp