• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Utforskar Jämtländska fjällmassiv
FDF50239-1D5F-4B16-9444-DAC056760B04.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har verkligen inget flyt med mitt köpande av Exp II. För andra gången sedan jul faller en deal pga att säljaren ändrat sig och behåller klockan. Jag får gå ut på stan imorrn och se om det finns någon hemma hos AD.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Gymsnubbe nr 1: Så sjukt smidigt att ha en smartwatch på gymmet. Jag kan styra musik, räkna kalorier och se min puls!
Gymsnubbe nr 2: Eller hur! Skulle inte klara mig utan min garmin på gymmet.!.
Jag: Förstår vad ni menar, jag skulle inte klara av gymmet utan 24h visaren.. hur skulle jag annars veta om det är dag eller natt?
59FCF413-CE39-4E4C-B459-6683B77918E5.jpeg
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Herregud vad jag vill tillbaka till denna tråden, tredje gången gillt kanske och då skulle man väll testa en en vit efter att ha haft två svarta?
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Börjar få ett brutalt sug att byta vardagsbeater från PO till Exp ll pga den här tråden.
Gör som jag, köp en av varje;) Försöker att köra dem varannan dag även om det inte alltid blir så:) Båda är riktigt trevliga klockor som passar väldigt bra som vardagsklocka.
 

Bilagor

  • 12B6A3CC-7041-456D-B863-C63102841D23.jpeg
    12B6A3CC-7041-456D-B863-C63102841D23.jpeg
    290.2 KB · Visningar: 5

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Mycket bra!
Men vilken bärs bekvämast en tuff knegardag?
Nu svär jag väl i tråden, men nyare POs har ju snabbjustering i låset. ExpII har ju bara easylink. Samtidigt bygger PO:n 16mm på höjden och väger 2 hekto. Kanske svag fördel PO, men Rolex har ingen AR som kan bli repad.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu svär jag väl i tråden, men nyare POs har ju snabbjustering i låset. ExpII har ju bara easylink. Samtidigt bygger PO:n 16mm på höjden och väger 2 hekto. Kanske svag fördel PO, men Rolex har ingen AR som kan bli repad.
216570 är typ 10ggr bekvämare än PO 8500 42mm med uppgraderat lås. Ägt båda. Inget ont om PO, vill gärna ha en igen, men det är inte samma nivå i komfort oavsett om minrojusteringen är suverän.
 

Riley

Panerai
Nu svär jag väl i tråden, men nyare POs har ju snabbjustering i låset. ExpII har ju bara easylink. Samtidigt bygger PO:n 16mm på höjden och väger 2 hekto. Kanske svag fördel PO, men Rolex har ingen AR som kan bli repad.
Har 42mm 8500 utan mikrojustering så tycker easylink är en helt okej kompromiss.
Tyngden kan märkas vissa dagar, jag som är svag.
 
Topp