• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Favoriten just nu
IMG_0720.JPG
Förstår att den är en favorit! Är galet nöjd med min som också är vittavlad! Tänkte först att det skulle vara en ”vinterklocka” med tanke på den vita tavlan men det gör sig lika bra på sommaren som på vintern:)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Börjar bli rätt sugen på att äntligen testa en vit 216570, har varit nära i flera år, och det blir ju inte bättre av alla grymma bilder ni lägger upp här :)

Är någon sugen på att avyttra får ni gärna dra ett PM till mig så jag kan få komma in i värmen.
Vänliga hälsningar
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag tycker att den är riktigt fin men kan inte släppa att minutvisaren är så överdimensionerad. Bara jag som tycker det?
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
51E0F8C8-2EEB-48B4-8277-A18D1C358E93.jpeg


För tillfället är den vita utlånad och jag inser att jag saknar den lite nu när man har haft den svarta ett tag... Vilken sjuk modellserie, men jäklar va bra den är!

@Compiss har en stor poäng i det han säger, man har så mycket andra svarta/mörka klockor att vit borde vara det självklara valet... :nailbiting:
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
51E0F8C8-2EEB-48B4-8277-A18D1C358E93.jpeg


För tillfället är den vita utlånad och jag inser att jag saknar den lite nu när man har haft den svarta ett tag... Vilken sjuk modellserie, men jäklar va bra den är!

@Compiss har en stor poäng i det han säger, man har så mycket andra svarta/mörka klockor att vit borde vara det självklara valet... :nailbiting:
Ja så tänkte jag denna vända med explorern! Samtidigt är ju den svarta så jäkla bra också!
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Mailade Everest idag och frågade om det finns ett datum för vårt efterlängtade gummi: det finns det inte, de svarade att dom hoppas på säljstart i höst (!).
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Sjukt nöjd med den svarta också... Kanske får avyttra en och beställa hem en extra tavla istället :)
Det är faktiskt en riktigt bra USP med Explorer 2:an tycker jag, att det faktist går att byta tavla på den om man vill.
Är det någon som vet vad tavla och visare kostar från AD och ungefär vad jobbet kostar för ett byte?

Vänliga hälsningar
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Det är faktiskt en riktigt bra USP med Explorer 2:an tycker jag, att det faktist går att byta tavla på den om man vill.
Är det någon som vet vad tavla och visare kostar från AD och ungefär vad jobbet kostar för ett byte?

Vänliga hälsningar

Faktiskt!

Vill ha för mig att jag hört 5 800 kr ink byte och därefter ca 1k per byte.
Men är inte helt hundra... :)
 
Topp