• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
Hmm. Då verkar de ha skjutit på releasen då de sa till mig att de skulle börja leverera till sommaren.

Här är ordagrant vad de svarade: "At this point we do not have a release date for the Explorer II 42mm straps, but they should be available for purchase in the fall."

Såg fram emot ett alternativ till länken i sommar men får väl "stå ut" ett par månader till.
En positiv sak var iallafall att de svarade att de flesta av deras återförsäljare får banden samtidigt när banden väl släpps.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Här är ordagrant vad de svarade: "At this point we do not have a release date for the Explorer II 42mm straps, but they should be available for purchase in the fall."

Såg fram emot ett alternativ till länken i sommar men får väl "stå ut" ett par månader till.
En positiv sak var iallafall att de svarade att de flesta av deras återförsäljare får banden samtidigt när banden väl släpps.
Ja jag hade också hoppats på att köpa ett till sommaren...
Surt.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Äntligen får jag, förhoppningsvis, gå från prospect till att bli fullvärdig medlem i denna tråd :)

DSC04499.jpg


DSC04501.jpg
Bra klocka och bra bilder, välkommen! :)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Är det förresten någon här i tråden som har en svart tavla och visare att avyttra så är det bara att PM:a mig :)
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Snyggt! Nöjd med bytet från 214270?
Absolut!
214270 är en grym klocka på sitt sätt men vi klickade tyvärr aldrig.
Det var nog mest pga polerad bezel och arabiska index som är rätt stora och blanka som gjorde att den inte riktigt kändes som en tool watch.

Dessutom saknade jag min 16570 polar som jag hade tidigare och som satt på nästan oavbrutet under ett år.

Jämfört med Explorer 1 känns 216570 riktigt härligt toolig med sin borstade finish och svarta kanter runt index.

Det enda jag har att anmärka på och som många andra tar upp är välstorleken.
Nu har jag nästan varit OWG med en 39mm (Black Bay 58) så en viss tillvänjning behöver, och kommer, nog ske.

I övrigt är det en riktigt grym klocka på alla sätt :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Absolut!
214270 är en grym klocka på sitt sätt men vi klickade tyvärr aldrig.
Det var nog mest pga polerad bezel och arabiska index som är rätt stora och blanka som gjorde att den inte riktigt kändes som en tool watch.

Dessutom saknade jag min 16570 polar som jag hade tidigare och som satt på nästan oavbrutet under ett år.

Jämfört med Explorer 1 känns 216570 riktigt härligt toolig med sin borstade finish och svarta kanter runt index.

Det enda jag har att anmärka på och som många andra tar upp är välstorleken.
Nu har jag nästan varit OWG med en 39mm (Black Bay 58) så en viss tillvänjning behöver, och kommer, nog ske.

I övrigt är det en riktigt grym klocka på alla sätt :)
Grattis och välkommen!
Om tre dagar har du vant dig vid 42mm :)
 

asimovfan

Omega
Utan tvekan den mest underskattade av Rolex modeller, begriper inte varför......den har ju allt! Du kommer älska den!
 

Bilagor

  • B250FE4D-DA56-4A33-9C10-EDF15A77D7B0.jpeg
    B250FE4D-DA56-4A33-9C10-EDF15A77D7B0.jpeg
    172.9 KB · Visningar: 3

Oliver

Cartier
2-Faktor
Två korta och kanske lite korkade frågor.

1. Bastar ni med er Explorer?

2. Vad kostar det att byta ut 24h bezeln vid service? Jag använder klockan så gott som varje dag i alla mina aktiviteter och den börjar få rätt så go patina. Tänker inte att den behövs bytas ut på ett bra tag men är intresserad av vad en bezel kan kosta.

Och självklart alltid roligare med dagens bild :)
A12E2D2F-EBD1-4F1B-8EC9-1620BBE242F8.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Två korta och kanske lite korkade frågor.

1. Bastar ni med er Explorer?

2. Vad kostar det att byta ut 24h bezeln vid service? Jag använder klockan så gott som varje dag i alla mina aktiviteter och den börjar få rätt så go patina. Tänker inte att den behövs bytas ut på ett bra tag men är intresserad av vad en bezel kan kosta.

Och självklart alltid roligare med dagens bild :)
A12E2D2F-EBD1-4F1B-8EC9-1620BBE242F8.jpeg
Bastar sällan. Bezeln kanske behöver poleras lite bara, inte bytas tänker jag.
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Håller med om att den är grym men vem har sagt att den är ”minst populär”?
Jag är ytterst tveksam att t ex Air King och Milgauss är populärare än Explorer II.
Jag var osäker på vilken av milgauss och exp2 som var minst poppis, så jag köpte båda. Skulle dock tro att air king är mindre populär än båda, så inte ens det kunde jag göra rätt.
 

Secco

Breitling
Hej! :)
ni fantastiska ägare av en explorer 2. Hur upplevs den i storlek? Tanken är att jaga en något äldre modell, alltså inte nyaste. smala handleder på mig (knappt 17cm) så 39 gillar jag skarpt. därav att 40 borde funka bra!
 
Topp