• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Oliver

Cartier
2-Faktor
God morgon allesammans! Ha en fantastisk fredag! :)
C813FD1B-6FCA-41EE-A920-3588E931A0EA.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hur kommer det sig att denna klocka var helt intetsägande för mig på bild, sen när jag såg den i butik blev jag väldigt imponerad och ville helt plötsligt ha en?
Andra som känt så med just denna modellen?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur kommer det sig att denna klocka var helt intetsägande för mig på bild, sen när jag såg den i butik blev jag väldigt imponerad och ville helt plötsligt ha en?
Andra som känt så med just denna modellen?
Gillade den första gången jag såg den på bild. Blev ännu bättre när jag provade den första gången. Sen jag bytte till svart tavla har den växt ännu mer.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gillade den första gången jag såg den på bild. Blev ännu bättre när jag provade den första gången. Sen jag bytte till svart tavla har den växt ännu mer.
På bild tyckte jag först att den bara såg ut som en fet 16570 haha...
Men i verkligheten så klickade det till. Varför vet jag inte dock :/
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Hur kommer det sig att denna klocka var helt intetsägande för mig på bild, sen när jag såg den i butik blev jag väldigt imponerad och ville helt plötsligt ha en?
Andra som känt så med just denna modellen?
Första gången jag såg den var på bild och jag tyckte den var enormt ful och såg billig och plastig ut, som en leksak. I synnerhet den vita. Men det var nåt speciellt med den ändå eftersom jag ändå gick och tänkte på den ofta. Började så småningom gilla den mer och mer och blev till slut besatt. Nu har jag den med båda tavlor och den vita är min favorit.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Denna sitter otroligt bra på mig. Och väldigt levande tavla när man har den på handleden. Riktigt nöjd med denna.
 

P. Friberg

Breitling
Hej.
Jag är ny på forumet men har lyckats hitta till denna fantastiska tråd. Gick länge och sukta på en Submariner date, men har insett att det inte går att få tag i en ny, typ, om man inte lyckas hitta på nån flygplats. Så jag började kolla alternativ och hittade Explorer 2, och med alla inlägg här är jag såld! Ser magisk ut, både vit och svart, har nog siktet inställt på vit, men har tyvärr inte lyckats prova någon eftersom den inte finns i nån butik (bor i Stockholm). Men tvivlar inte på att den kommer sitta perfekt. Och roligare med en inte lika vanlig modell som Submariner.
Man kan ställa sig i kö, uppskattad väntetid 6-12 månader. Tänkte höra om nån vet om man kan hitta den någonstans i landet, mindre orter, andra städer? När man väl bestämt sig vill man ju bara ha... Och vill helst inte köpa begagnad, så köp och sälj här på KS är inte aktuellt. Första Rolexen för mig, och vill då ha en sprillans.
Tack på förhand
//Patric
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hej.
Jag är ny på forumet men har lyckats hitta till denna fantastiska tråd. Gick länge och sukta på en Submariner date, men har insett att det inte går att få tag i en ny, typ, om man inte lyckas hitta på nån flygplats. Så jag började kolla alternativ och hittade Explorer 2, och med alla inlägg här är jag såld! Ser magisk ut, både vit och svart, har nog siktet inställt på vit, men har tyvärr inte lyckats prova någon eftersom den inte finns i nån butik (bor i Stockholm). Men tvivlar inte på att den kommer sitta perfekt. Och roligare med en inte lika vanlig modell som Submariner.
Man kan ställa sig i kö, uppskattad väntetid 6-12 månader. Tänkte höra om nån vet om man kan hitta den någonstans i landet, mindre orter, andra städer? När man väl bestämt sig vill man ju bara ha... Och vill helst inte köpa begagnad, så köp och sälj här på KS är inte aktuellt. Första Rolexen för mig, och vill då ha en sprillans.
Tack på förhand
//Patric
Kolla med olika AD:s. Via Rolex hemsida hittar du dem. Finns även en uppsjö av nya hos olika handlare. Kommer även ut fina ex här på K&S som jag tycker du bör överväga ändå .Sök o du skall finna
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Hej.
Jag är ny på forumet men har lyckats hitta till denna fantastiska tråd. Gick länge och sukta på en Submariner date, men har insett att det inte går att få tag i en ny, typ, om man inte lyckas hitta på nån flygplats. Så jag började kolla alternativ och hittade Explorer 2, och med alla inlägg här är jag såld! Ser magisk ut, både vit och svart, har nog siktet inställt på vit, men har tyvärr inte lyckats prova någon eftersom den inte finns i nån butik (bor i Stockholm). Men tvivlar inte på att den kommer sitta perfekt. Och roligare med en inte lika vanlig modell som Submariner.
Man kan ställa sig i kö, uppskattad väntetid 6-12 månader. Tänkte höra om nån vet om man kan hitta den någonstans i landet, mindre orter, andra städer? När man väl bestämt sig vill man ju bara ha... Och vill helst inte köpa begagnad, så köp och sälj här på KS är inte aktuellt. Första Rolexen för mig, och vill då ha en sprillans.
Tack på förhand
//Patric
Kul att du bestämt dig för en Explorer 2! Jag fattar grejen med att man vill plocka ut sin första Rolex från butik själv. Jag gjorde samma sak. Är nåt speciellt med att veta att den första bär ens namn på certet.
Angående var den går att hitta så skulle jag råda dig att ringa till så många olika ADs som du kan och kolla uppskattad väntetid hos dem och eventuellt ställa dig i kö hos dem också. Det kan variera ganska stort på väntetider mellan olika butiker. Särskilt om du kan tänka dig att resa till andra städer för att köpa där.
 

rotvold

Friends of KS
Är väldigt dåligt uppdaterad, men vad säljs Explorer II 216570 för begagnat nu? Jag har en vit från 09/2017 i bra men använt skick.
Hittar en på Jälmers Ur för 88 900kr, från 2011. Annars finns det inte jättemycket på svenska marknaden.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är väldigt dåligt uppdaterad, men vad säljs Explorer II 216570 för begagnat nu? Jag har en vit från 09/2017 i bra men använt skick.
Hittar en på Jälmers Ur för 88 900kr, från 2011. Annars finns det inte jättemycket på svenska marknaden.
Jag skulle säga runt 70k.
89’ för en -11 känns ganska väl tilltaget imo,har väldigt svårt att tro den säljs för det.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Är väldigt dåligt uppdaterad, men vad säljs Explorer II 216570 för begagnat nu? Jag har en vit från 09/2017 i bra men använt skick.
Hittar en på Jälmers Ur för 88 900kr, från 2011. Annars finns det inte jättemycket på svenska marknaden.
Lades det inte upp 2st här ganska nyligen för runt 73/75 om jag minns rätt. Kolla köp och sälj.
På Chrono ligger de rätt högt.
 
Topp