• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

eeee

Cartier
2-Faktor
Snyggt!!
Var är bästa stället att köra ett Rubber B på? Jag är sugen på det svarta bandet med den oranga detaljen.

Jag beställde från MisterChrono i Frankrike för att slippa tull/moms. Tror priset var några kronor lägre än på Rubber Bs site, kanske beroende på valuta. Hur som så var det smidigt förutom att det tog en vecka och trackingen inte funkade. De var dock snabba på att svara och hänvisa till att posten i Frankrike var lite svajig i Corona-tider.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är också sugen på ett Rubber B i orange till vita tavlan, om man vågar sig på det :nailbiting: . Hur är det med importen från Schweiz, blir det tull och moms på priserna?
De gånger jag beställt har det inte tillkommit. Va iof ett par år sedan sist så kan minnas fel... Men visst skickas det ifrån Schweiz antar jag att det mkt väl kan tillkomma moms och tullavgift
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Lite tillägg till min tidigare post, MisterChrono är listade på Rubber Bs site som ”official retailers” så de ska vara legit.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Ute och ”explorar” i Sjötorp.

30E12EB9-B4ED-4D53-B7C5-24A0B8124130.jpeg
 

luet

Omega
2-Faktor
79A7140C-3829-45B1-8945-98856BFC0F29.jpeg
Fick upp en intressant photoshop rendering i mitt instagramflöde, vad tycker expy fantasterna om denna version? Tycker personligen den svarta är tuff!
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
79A7140C-3829-45B1-8945-98856BFC0F29.jpeg
Fick upp en intressant photoshop rendering i mitt instagramflöde, vad tycker expy fantasterna om denna version? Tycker personligen den svarta är tuff!
Om jag inte minns helt fel så kom den renderingen första gången vid 2017-2018.
Detta är den ”senaste” gissningen på framtida utseende från RPR.
upload_2020-8-13_6-25-32.jpeg

Personligen är jag inte jättesåld på
Keramiska ringen. Men kan tänka mig att det blir ett lättare insteg för dem som är rädda för att repa klockan :)

Länk till RPR: https://rolexpassionreport.com/28576/my-rolex-2020-predictions/
 

Alphadog

Omega
Pledge Member
Är det någon som har personlig erfarenhet och ägt 16570 och nya referensen? Jag skulle vilja höra om dina erfarenheter och synpunkter. Tack!
 

Alphadog

Omega
Pledge Member
Tack, Zorin! Rolig tråd du nämnde.

Jag köpte en 16570 Polar i 1997 och har haft den sen dess. Jag var en "one watch guy" I 20 år innan jag blev biten och började samla andra klockor. Jag kommer aldrig att göra mig av med den men har börjat fundera på att skaffa nya versionen i svart som komplement. Därför är det roligt av att höra från andra om hur de upplever både klockor.

Tack igen för ditt svar!

"Zorin, post: 3477418, member: 24129"]Äger 216570 och har bara provat 16570 och de känns som två helt olika klockor IMO.
För feedback gällande 16570 finns ju även denna tråd:
https://klocksnack.se/threads/en-tråd-tillägnad-rolex-explorer-ii-16570.42098/[/QUOTE]
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kommer aldrig att göra mig av med den men har börjat fundera på att skaffa nya versionen i svart som komplement.
Gillar också 216570 med svart urtavla. (Mer lik ursprunget 1655 också)
Bara att köra om du har möjlighet. Grymt bra klocka. Betänk dock att den är 2mm större än 16570 så den har rätt mycket wrist presence.
 
Topp