• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Oliver

Cartier
2-Faktor
För att visualisera min idé hur en Explorer bör åldrar tar jag hjälp av en film-legend ;)

Ny klocka rakt från lådan:
DB37A3C1-B315-4686-BB92-D32778D2F816.jpeg


Efter några år av flitigt användande:
C6A56F52-7B9F-4E95-9B71-A56461FEB03F.jpeg
 

Hangarhunden

Cartier
Jag har använt den oavbrutet sedan jag köpte den av dig, på både gott och ont! ;)
Otroligt nöjd fortfarande, har gått till att vara OWG (om man bortser löparklockan) så högsta betyg för Explorern! Den är dock inte lika fint skick som du lyckades hålla den :p
Kul att du fortfarande gillar den!
...och dom har verkligen ökat i pris sedan jag sålde...:facepalm:
Nu tittar jag runt efter en likadan, fast med svart tavla. :)
 
Min 216570, vit, kommer komma till salu relativt snart (Inom 2-3 veckor.) om någon är sugen. Används dagligen så lite ytliga repor men inget en väldigt lätt polering inte ordnar. Funkionellt felfri, garanti tills Maj -21. Blir förhoppningsvis lite guld som kommer in istället! :D
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Min 216570, vit, kommer komma till salu relativt snart (Inom 2-3 veckor.) om någon är sugen. Används dagligen så lite ytliga repor men inget en väldigt lätt polering inte ordnar. Funkionellt felfri, garanti tills Maj -21. Blir förhoppningsvis lite guld som kommer in istället! :D

Dingen från dörrslussen borta?;)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Jag tycker dessa blir snyggare och snyggare för varje vecka som går.
Var nära att köpa en i somras men det blev inget, kanske måste det bli ett köp i höst istället.
Föredrar en vit.
Jag började med att verkligen inte alls gilla hur Explorer 2 såg ut. Tyckte särskilt illa om den vita. Men som med dig, ju mer tid som gick desto mer tyckte jag om den tills jag till slut köpte en. En vit dessutom! Det är nu klockan i min samling som sitter säkrast. Konstigt hur ens smak kan göra en helomvändning sådär.

Köpte för övrigt explorern ett år efter att jag köpte en milgauss, en klocka som jag såg att du också har. Skoj tillfällighet!
 
Topp