• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Jag har 16,5 cm handled med underarm modell grov. Tycker den sitter kanonbra.
261C4A9B-EC96-477F-AFCD-4B28EBA5F04C.jpeg
Ja, den såg verkligen ut att sitta riktigt bra. Kanske finns hopp för min del!
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Jag hade den gamla suben, 114060. Vetefan om jag tyckte att den bar mindre. Tror inte det.

För övrigt så traskade jag in hos AD i Sthlm och plockade min från hyllan nyligen. Så håll utkik, folk sover fortfarande på Exp 2:an i förhållande till övriga sportmodeller.
Jo, det har jag märkt. Frågan är ju om Rolex släpper en ny modell 50-årsjubileet till ära. Då kanske den sticker iväg likt Sub:en. Som vanligt med Rolex är det omöjligt att veta vad som händer.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jo, det har jag märkt. Frågan är ju om Rolex släpper en ny modell 50-årsjubileet till ära. Då kanske den sticker iväg likt Sub:en. Som vanligt med Rolex är det omöjligt att veta vad som händer.
Ja ingen vet. Den här mock-up'en har ju dock figurerat tidigare i spekulationerna:
137573519_233842341724226_8108470964749834932_n.jpg
 

Knight

Cartier
Gillar verkligen inte de där mockupsen. Ser ut som en identitetskris. Tror snarare på ett nytt urverk och ett 41 mm case. That's it.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Gillar verkligen inte de där mockupsen. Ser ut som en identitetskris. Tror snarare på ett nytt urverk och ett 41 mm case. That's it.
Nytt urverk är nästan givet.
Själv är jag ytterst tveksam till ett mindre case... Senaste åren har de många uppdaterade modeller fått större case (Sea-Dweller, Sub)

Stål Daytonan gick från stålbezel till uppdaterad keramisk ring så jag tror inte de där mockupsen är helt off.

Allt kan hända men jag tror i varje fall att de inte blir mindre.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Nytt urverk är nästan givet.
Själv är jag ytterst tveksam till ett mindre case... Senaste åren har de många uppdaterade modeller fått större case (Sea-Dweller, Sub)

Stål Daytonan gick från stålbezel till uppdaterad keramisk ring så jag tror inte de där mockupsen är helt off.

Allt kan hända men jag tror i varje fall att de inte blir mindre.
Själv håller jag tummar och tår för att den inte blir större. Är den kvar på 42 eller krymper ner mot 41 så är jag supernöjd. Men likt föregående talare gillar jag tyvärr inte heller mockupsen, iaf inte den vita. Där hoppas jag att det får vara en polar dial och ha kvar en stålbezel.
 

rotvold

Friends of KS
Jag la ifrån mig min klocka en snabbis på golvet på gymmet, som många gånger förr, men den här gången fipplade jag till det och råkade trampa snabbt på länken. 😖 Det enda som gick sönder var claspen till låset, som tur var!
Är detta något en AD (Bergströms i GBG) har i lager och vad hade det i så fall kostat?
96C8F0A4-84FF-4785-B266-8AB24515563C.jpeg
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag la ifrån mig min klocka en snabbis på golvet på gymmet, som många gånger förr, men den här gången fipplade jag till det och råkade trampa snabbt på länken. 😖 Det enda som gick sönder var claspen till låset, som tur var!
Är detta något en AD (Bergströms i GBG) har i lager och vad hade det i så fall kostat?
96C8F0A4-84FF-4785-B266-8AB24515563C.jpeg
Trist. Förmodligen dyrare än din självrisk om du har någon försäkring som täcker..
 

Rado

Omega
Ja ingen vet. Den här mock-up'en har ju dock figurerat tidigare i spekulationerna:
137573519_233842341724226_8108470964749834932_n.jpg
Den där i 40mm med vit tavla hade verkligen varit min drömklocka.
Jag står fortfarande inför valet och kvalet huruvida jag ska sälja min eller ej.
42 bär lite för stort för min handled, iaf när jag har kortärmat.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Den där i 40mm med vit tavla hade verkligen varit min drömklocka.
Jag står fortfarande inför valet och kvalet huruvida jag ska sälja min eller ej.
42 bär lite för stort för min handled, iaf när jag har kortärmat.
Själv gillar jag mockup’en med svart tavla och jag håller helt med dig gällande 40mm vilket hade varit optimalt men det lär nog inte hända. Det mesta verkar bli större nuförtiden...
 

Rado

Omega
Själv gillar jag mockup’en med svart tavla och jag håller helt med dig gällande 40mm vilket hade varit optimalt men det lär nog inte hända. Det mesta verkar bli större nuförtiden...
Ja tyvärr. Jag började min resa på 44-43 men har genom åren insett att 39-40mm nog är det som passar mig bäst. Troligtvis säljer jag min Explorer 42 snart. Funderar på en 39mm istället men är lite skeptisk till polerad ring bara.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja tyvärr. Jag började min resa på 44-43 men har genom åren insett att 39-40mm nog är det som passar mig bäst. Troligtvis säljer jag min Explorer 42 snart. Funderar på en 39mm istället men är lite skeptisk till polerad ring bara.
Jag har ägt både Explorer 1 och 2 och det slutade med att jag behöll 1:an av olika anledningar.
 
Topp