• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Explorer II 216570

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Pris
65000kr
Returpolicy
Returpolicy görs upp vid köp
Bilder Skickat
  1. Ja
Tänkte sälja min Rolex Explorer II 216570 då jag tänkte köpa något nytt.
Den är utplockad i juni 2017.
Klockan levereras med cert, yttre/inre-box, instruktionsbok, grön tag och ett svart Rubber B i bra skick.
Jag tror att det saknas en länkbit men jag är inte helt säker.
Enligt olika källor ska den levereras med 12 eller 13 länkbitar och jag har 12 länkbitar inkl snabbjusteringslänken.
Är det så att det saknas en länkbit drar jag av 1000kr på priset.
Jag har 18 cm handleder och jag har alla länkbitar monterade och microjusteringen på mittenhålet och då sitter den lite slappt på mig (om det inte är 30 grader ute). Sen går det även att fälla ut snabbjusteringslänken och då får man 5 mm till.

Skicket på klockan är använt men bra. Det finns inga dings men repor från deskdiving finns det.
På bild 3 ser man att det är en repa på 24h bezeln mellan kl 3 och 4. Det är inget man känner om man tar på den.
På bild 5 ser man att det är en lite djupare repa på den första länkbiten efter ändlänken (på högra sidan av länken).
Jag skulle beskriva den som använd men ändå i gott skick.
Tidsavvikelsen håller sig inom Rolex specifikation på +-2 sekunder.

Rubber B bandet är i bra skick och det finns 6 st hål på den. Jag tror att det är ett hål som är bortklippt så den passar rätt grova handleder.
Betalning sker med swish.
Inga byten.
Jag och klockan finns i GBG men då jag har semester kanske jag åker upp till sommarstugan som ligger i Bohuslän.
Jag kommer i så fall att ta med mig klockan och jag kan tänka mig att åka någon timma för att göra en bra affär.
Ska klockan skickas står köpare för frakt och det sker på köparens risk.

Är det några frågor så skicka ett PM!


IMG_2121.jpg
IMG_2122.jpg
IMG_2123.jpg
IMG_2124.jpg
IMG_2125.jpg
IMG_2126.jpg
IMG_2127.jpg
 
Topp