• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex favorit

EjH

Basic
Vilken är er favorit?

Här kommer
Några av mina favoriter⏱

Bilagor

• AFAC1B92-57DF-42AB-AC22-13B1FB361FB3.jpeg
    AFAC1B92-57DF-42AB-AC22-13B1FB361FB3.jpeg
    338.6 KB · Visningar: 5
Hmm, svårt:bored: Kanske daytona 16520 vit, valfri gmt pepsi och YM rhodium.
Smaken skiftar osunt mycket, lite som smågodis...skumbanan, fruktnapp eller romerska bågar...appropå lördag.
Skulle nog vara rätt nöjd med ovan i alla fall. ;) Trevlig helg!

• Like
Reactions: EjH
Har sedan jag som barn såg de spännande annonserna i tidningarna National Geographic och Det Bästa, lockats av de äldre mer robusta modellerna, som GMT, Submariner, Explorer och Sea-Dweller. Men även Datejust.

Men det ska vara fyr- eller femsiffriga referenser. De sexsiffriga är jag inte så förtjust i.

Min absoluta favorit genom åren är Explorer-serien. Främst ettorna. Har nött rejält på en 14270 och en 1016 under åren.

Tror att många - liksom jag - lockas av den livsstil som sport-Rolexarna indikerar, även om man till vardags är långt från att bestiga berg eller utföra djuphavsdykningar.

Så småningom blir det en halvgammal Explorer, tills dess finns det många roligare klockor....

Inget fan av Rolex. Enda jag kan tänka mig äga är en påpucklad vintage Submariner, gärna med ghost bezel. Milgauss med blå urtavla är också rätt ball.

Jag äger ingen (än) men 2-raders 14060M. 5513 skulle nog vara trevligt men den kanske en inte skulle våga använda...

Tillbaka
Topp