• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex favorit

FEF6441C-972B-4ACC-81BD-D1B525F125C8.jpeg
För sommaren är det denna.
inte 116618 då?

När det kommer till Rolex är min favorit/drömklocka femsiffrig helgulds submariner helt fantastiskt fin, måste skaffa ett extra jobb tror jag bestämt:hilarious:

Jag äger min No 1 Fav Rolex:
IMG_20180609_174914.jpg

Annars, och det är inte något sexigt alternativ, gillar jag 6-siffrig Datejust med blå tavla och räfflad ring. Gärna med romerska siffror (äger inte, stulit bilden också) 36mm såklart:
s-l300.jpg

Jag gillar iallafall min Air King från -70 med silveraktig tavla utan siffror: Lagom storlek och clean design.
En fördel är att den dessutom flyger under radarn förutom bland dom som vet, vilket gör att man inte sticker ut.
Min nästa lär bli en Explorer II med vit urtavla, en snygg och bra vardagsklocka om än nästan stor med 40mm.

Inte en dussinklocka direkt, men sjult frän!! (I båda tavlorna)
Finns tre tavlor på 116264! Svart, vit och blå.

Hmm.. dela med dig av det som får dig att gå igång på denna. :)
Snygg OCH praktisk. Grymt smidig bezel att timea grejer med. Roteras åt båda hållen, vilket är smidigare än en dykarbezel om man inte ska dyka.
Vattentät, sådär lagom blingig med vitguldbezel och PCL. Fin tavla med det vita mot de röda nyanserna.

Sen är det ju som sagt en modell man inte ser så ofta :) Kul att ha något lite halvt ovanligt ibland.

Root beer är väl det tjusigaste märket har spottat ur sig. Ska tydligen finnas någon enstaka stackare utan Mercedesvisare. Så jag säger en sån!:)
7368a015b5101f30dac978da91e44a9d.jpg

Som denna med tvådelat GMT-insert. Gärna på presidentlänk, men helt OK på Oyster.

Tillbaka
Topp