• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex glasbaksida - eftermarket.

Rivalen

Rolex
Vet inte ens om de finns i original.

Snubblade över det här på tyska ebay. Kanske finns någon som vill buda hem en om priset blir rätt bara för att kolla kvalite och passning? Här finns väl folk som gillar att pilla med grejerna och modda lite.
Vet inget om säljaren eller kvaliten.

När jag lade ut på TTT kommenterade Singular att det ser ut som Preiks grejer och isf är det bra skit. Som sagt kan man få det till rätt pris så kanske någon kan ha glädje av länken.

http://stores.ebay.de/Sapphire-Caseback-Shop?_trksid=p2047675.l2563
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
But why?
1: Du riskerar tätheten, eller drar i alla fall ner trycktåligheten.
2: Rolex urverk är ju ändå inte särskilt snygga.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Tycker det är snyggare utan glasbaksidan, den ser ganska billig ut med glas på en sån klocka!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har varit utloggad ett tag men såg just denna tråd. Jag gillar personligen glasbaksida generellt för jag är fascinerad av den oerhörda finmekaniken som ett välbyggt urverk representerar. Sen tycker jag nog att Rolex-verken är nog så snygga i all sin robusta enkelhet, ffa om man jämför med alla de klockor som har helt vanliga 2824 eller 7750 verk och som kommer med glasbaksida som standard. Min baksida kommer från Thomas Preik i Tyskland och klockan är trycktestad till 100 meter utan problem. Om jag någonsin befinner mig på mer än 100 meters djup har jag nog större bekymmer än om klockan håller tätt.



Sommarhälsningar
garfield
 
Topp