• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT 116710 sug

Chuck

Patek
2-Faktor
OWG och lovat att aldrig byta bort min keeper 14060M pga känslomässiga skäl bla bla bla.... vem försöker jag lura, räknat ut att det cirka 8 månader för mig innan jag flippar och nu är det kanske dags igen. En annan här hemma lär också flippa om det blir av :lol:

Ni med keramik GMT SS som GS om ni har den eller ägt den, berätta gärna om era erfarenheter!

Cheers Chuck

GRIMA_GMT_1024x768_zps6895e63e.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Har haft många klockor i mina ägor och måste jag välja så blir det GMTn, har sagt till min fru om jag måste sälja allt så är det den som blir kvar!

DSC_0005-1.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Problemet är väl att ringen inte är chuckbar?
 

Genta

Cartier
Är inne på min tredje GMT Ceramic SS och nu tänkte jag behålla den ett tag. Gillade den direkt när den kom ut med triplock-krona, grön visare och kraftigare boett samt nya länken (förutom polerad mittlänk som jag helst vill vara utan). Tyckte dock att det blev lite stökigt i längden med kraftiga, vita siffror på vridringen och de stora indexen på urtavlan m m och sålde. Ångrade mig efter ett år men flippade eftersom jag inte tyckte att jag använde GMT-funktionen tillräckligt mycket.

Har till slut kommit fram till att jag inte vill vara utan GMT-funktionen när jag är i andra tidszoner och jag tycker den är härligt intuitiv på Rolex variant. Kort sagt, jag kan varmt rekommendera klockan.
 

Josef B

Bestraffaren
Den är riktigt fin! Skulle den keramiska varianten komma ut med en Pepsi så hugger jag direkt! Så är det bara :)
GmtC är aldrig fel, suget efter den har aldrig kommit bort, men jag har aldrig kommit till skott, andra klockor har kommit i vägen :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Man börjar ju mer och mer snegla åt Rolex. Varken nyttigt för plånboken eller för fritiden, då man lätt går vilse bland alla referenser.
GMTn är en absolut en av mina största favoriter. När ni visar så här fina bilder, blir man bara mer övertygad.
 

naggge

Panerai
Fryken skrev:
Gillar den skarpt. Räknar med att naggge knåpar ihop en recension relativt omgående. :D

Någon sätter visst lite press på mig. Kan göra en kort recension i punktform här men mer får ni tyvärr inte.

Vad jag gillar mest med den:
- Den keramiska vridningen
- Maxi dial
- De polerade mittlänkarna (även om dessa säkert kommer se ut som skit inom en ganska snar framtid)
- Viklåset
- Att det är den snyggaste stålrollen


Vad jag inte gillar med den:
- Skillnaden i snabbjusteringen av länken är lite för stor för mig. Vid svullna handleder går den från lite för liten till för stor. Men sen har jag också flickhandleder.
- Boxen känns billig i förhållande till innehållet. En plastbox med lite vikt papp som är klätt med tyg är inte vad man förväntar sig. Detta är ju inte specifikt för denna modellen men jag tycker Rolex kunde kosta på den lite mer.


Nöjda? :D

Bjuder såklart på några bilder också
6-1_zps75a07c5d.jpg

DSC_1293-0012_zps2efbbbba.jpg

7-1_zps223d1bcd.jpg

DSC_1362-0043_zps0ab06f48.jpg
 
Topp